AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
849

Riktigt slö 518 E28

-BeeMWe-
Efter att från samma dag bytt ned mig från M535 till 518 tyckte jag att det fick duga med 105 kusar, igår fanns de där iaf.

Idag går den riktigt skit.

Toppar 145 på 4an, 5an orkar den inte på, låter utav helvete(knack) och vandrande tomgång men den dör inte. Vet att kammen är sliten men igår gick den som den skulle.

har en vippa gått av ?

Man får vad man betalar för :)
Hur kör du med dina bilar igentligen hehe =). om en vippa gått av så lär det smälla åtav bara f*n innanför ventilkåpan. Vet tyvärr inte varför din bil går så sakta, du kanske körde slut den första dan ;)
na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Är väl bara att plocka fram verktygen o undersöka ...
inte speciellt många minuter för att plocka av ventilkåpen o kika efter ju :)

Drog själv en vippa förra hösten, knackade rejält i motorn när man hade motorn igång efteråt..
-BeeMWe-
Hm då kan det inte vara vippan...

Sitter och funderar på om den tar in luft någonstans eftersom den vandrar på tomgången och att det är något med bränsletillförseln... Den har stått sen i början av året. Borde kanske kolla bränslefiltret.

Visst använder man sig av startgas för att hitta där den tar in luft ? Hur går man till väga/hur fungerar det?

Visa användare
181
Ronnie79
320 -77
E30 600hk -84
318 -85
Japp, startgas är ett bra sätt o hitta tjuvluft. Du hör om den stiger eller sjunker i varv när du sprutar på ett visst ställe så drar den tjuvluft där.

Min E30: Länk
-BeeMWe-
Fick ett annat förslag.

Eftersom kamaxeln är så sliten skulle ventilerna öppna fel och flödet av bensin skulle bli fel. Men kan verkligen detta hända på en dag?

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Visst kan kamaxeln orsaka detta, men det är knappast något som händer "bara sådär." Håller med ovanstående förslag, plocka av ventilkåpan o inspektera. (Byt också ventilkåpspackningen.)
Kanske är någon spridare som flödar dåligt..

/Jimmy
Länk
in
438
inkognito
E34 535-92
du har väl en m535 stående. kasta över motor o kabelhärva så har du lite roligare sen

/Stefan K
-BeeMWe-
Nej jag sålde den i fredags.

Hade dock inte lagt ned det jobbet å sen inte få igenom 518 i bes :)
-BeeMWe-
Det var en viparm och en viparm till som gått av, de hade lagt sig så fint där nere utan att ta i något.

Får c om man orkar byta dem.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.