|
|
|
|---|---|
betriebsanleitung |
Läste att m635 csi endast tillverkades 1989,är intresserad av att köpa en,men har sett diverse årsmodeller till salu med beteckningen,om de nu finns ex vis 1987 så måste där väl va mer hästkrafter utan kat?. |
|
Skulle nog säga att de tilverkades före -89. Antagligen den sista -89? 6-Modellen introducerades redan på 70-talet. M motorn är ju den samma som satt i M5 E28. Dom är alla utan kat. 286HP. Med kat skulle siffran vara ca. 250hp. Support Your Local Big Red Machine! -or else- |
|
|
Jag har sett en för några år sen med katalysator. Tyvärr minns jag inte årgången (88 eller 89), men då var effekten 260hk. Blåmetallic med vitt skinn (urk!) och kylskåp i baksätet... |
|
|
Tydligen hade jag fel med att alla var utan kat. Måste ju tro på dig mäkinen:) Har aldrig själv sett en med kat. Men det verkar ju troligt eftersom effekten var neddragen. Skulle dock absolut satsa på modellen utan kat. M6 är högt upp på julklapps listan:) Support Your Local Big Red Machine! -or else- |
|
| M6:an kom som -85 års modell och endast ett fåtal -89:or såldes i Sverige, de hade kat och hade endast 255 hk, 89:an var mig veterligen sista årsmodellen. | |
|
Det kan hända att jag har fel om effekten med katalysator. Bilen stod hos en handlare på Sveavägen och de kanske hade avrundat generöst på lappen i rutan. De är jäkligt högt uppe på min önskelista också, speciellt eftersom de gick att få utan spoilerpaketet. Jag har lite svårt för plast som bara fastnar i trottoarkanter när jag parkerar. |
|
|
Söker själv med ljus & lyckta efter en fin M6, ska jobba i tyskland i vår och hoppas finna en fin orginalbil där. Visst finns det m635 or både med och utan kat. För mer info om tillverknings år och diverse motorer å special varianter av 6 serien gå in på Länk En mkt lärorik sida full av matnyttigheter, lycka till med sökandet efter den ultimata å Mest 6:iga bimmern !! När du älskar att köra !!! |
|
betriebsanleitung |
tack för all info,då är det väl bara att fortsätta leta, |
|
Någom som vet om detta är en äkta Alpina B7 Turbo, ser onekligen så ut, även med tanke på priset! : Länk enligt konceptet: Länk |
|
| Hittar du en så kontakta gärna mig. Vi är några som har en diskret förening för bara M6:or. Jag köpte min i Tyskland för ett tag sen och jag tror att du inte kommer att ångra dig när du hittar din bil. Det är en skitläcker bil att köra. Lycka till i letandet. | |
|
Det är inte en B7:a, däremot en B9:a (om handlaren vet vad han pratar om) som jag rint och kollat upp. Den har en del skavanker som ej motiverar det höga priset, bla. annat lite rost och inkomplett dokumentation. Tycker de begär för mycket pengar för en B9:a i detta skick, by the way, vilka idioter låter en B9:a rosta... skulle ha en spark där bak!! |
|
|
Ja det är nåt skumt med den Alpina ena veckan finns den till salu hos en försäljare i Göteborg och då har bilen gått 13000mil och kostar 125000, nästa vecka finns bilen till salu i Halmstad då har bilen plötsligt endast gått 11000 mil och kostar då 129000. Men mest otroligt är nog att båda företagen hade annons på bytbil.com på samma bil med olika priser/miltal. samtigdigt. Man slutar aldrig förvånas i bilvärlden.:) |
|
|
Jag har en M635 -84 vilket är första årsmodellen. Vissa detaljer skiljer mellan 1984 och 1985 och sedan var det först 1988 (juli -87) som fick kat-motorn på 256 hkr, USA stötfångare och Hella DE-ljus. Kat-modellen är mycket ovanlig och högt värderad i Tyskland p.g.a. billigare vägskatt med katalysator. 117 st tillverkade för Europa. Tidiga bilar med eftermonterad kat brukar inte gå något vidare. Varning för rost. |
|
betriebsanleitung |
hade en 635 men den visade sig vara så hopplöst upprostad så att skroten gällde,vilket år blev de bättre rostskyddade? |
|
Mer info. Länk En B7 turbo hade inte gjort ont... Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! |
|
|
Eller en H6S, har någon sett en sådan elelr vet om det finns någon i Sverige? Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
| Det är lika obefintligt rostskydd på alla årsmodeller men enligt BMW ska det vara bättre från 1983 när man flyttade hopsättningen till München. Karossen var från början tillverkad av Karmann vilket säger det mesta. | |
|
Ha, min farsa har taket till en Karmann Ghia står hemma mot en uthusvägg. Det är tydligen allt som blev kvar efter att bilen stått på gatan och gått på Svenska vägar i 15 år... :) Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.