AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.021

Monteringskostnad däck?

Vad är rimligt att behöva betala i monterings kostnad för 17-18 tums däck egentligen?
Har fått för mig att däckhandlarna blir lite småsura och höjer priset när man kommer med nya däck som man köpt till billigare pris och vill ha dom pålaggda.
Har hört flera som tar typ 200-250kr st för montering och balansering av 4 däck vilket ja anser är väldigt mkt för 20 min jobb.
Ska inte behöva kosta mer än max 100-150 kr st tycker ja.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
På däckonlines hemsida : Länk kan du söka reda på verkstäder som har anmält sig som samarbetspartner till dem. Där står även monteringspriserna angivna.

Normalpriset verkar ligga på 125-150kr/hjul för montering på lättmetallfälg och omhändertagande av det gamla däcket.
(vilket troligen är en mycket bra affär ändå för de firmorna...)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Dom flesta vill ha mera när man går upp i dimention typ 200kr st för 17"Dom där priserna som står på Däckonline är från priset.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Är väl inte så konstigt att dom blir sura , dom vill ju leva också.
åk till en verkstad som normalt säljer samma däcksmärke är väl en ide, råkade ut för detta bekymmer för många år sedan när en polare ordnade billiga gislaved däck via Saab och jag fick ett hutlöst pris av en däckshandlare för montering ca 200 st åkte till
OK som sålde Gislaved och betalade då 1981 50 spänn hjulet-

///MVH Hasso
Länk
///M.D
Som hasso säger så brukar dom bli lite sura att man inte köpt från dom.Tips:åk till närliggande mek firmor å fråga,vet att det skiljer sej en bra slant.

-------------------
www.g2styling.se
Mattig,Carzone,MHW,FK,Dietrich,Caractere,Rieger mfl
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jo, vissa firmor har differentierade monteringskostnader mellan nya och begagnade däck. Jag vet en firma som tar 125kr för att montera begagnade däck och 250kr för att montera ett nytt däck...

Har för mig att någon här på forumet fick ett prisförslag på typ 400kr/däck om han kom med egna däck till firman!

Om man vänder sig till de firmor som finns med i listan hos Däckonline, förmodar jag att de har accepterat själva konceptet och är ser en bra förtjänst för relativt litet arbete (600kr för att montera och balansera fyra däck är rätt bra timpeng!), även om de inte får någon förtjänst på att sälja däcken.
Å andra sidan behöver de inte lägga någon tid på beställa däcken, betala fakturorna, binda kapital i lager och sedan lägga tid på att sälja däcken om kunden sköter allt det själv!

Mvh

Förstår inte varför det skulle behöva vara dyrare i monteringskostnad att montera nya däck istället för beg.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Eke, för att de inte tycker om att man köper däcken någon annanstans...

Mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.