|
|
|
|---|---|
|
Tjena Jag undrar hur ni som har installerat smt 6 har gått till väga, har ni mätt er fram till vilka kablar som ska användas eller pockade ni isär kontakten till databoxen och gick efter elschemat som finns på perfektpowers hemsida?? //Stefan | |
|
Till många av BMW's befintliga system finns Scheman över hur man ska koppla in SMT6'an. Om det är 325i -90 som det står att du äger som du vill använda smt6'an på så finns det schema på Länk Dom kräver att du registrerar dig vilket är kostnadsfritt. /Nisse Sugmotorer suger |
|
|
Lånar denna tråd... Ska bygga TIC i framtiden men undrar om man kan tjäna något på att köpa SMT6 nu fast jag ej har tubo än? /Jimmy Länk |
|
|
Skulle tro att om du byter kam till en vassare sort, skulle du kanske kunna tjäna lite på att kunna mappa bilen med SMT6, skulle även kunna tro att du kan tjäna lite på att mappa om tändningen något..... Länk -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
|
Men hur får man isär kontakten till databoxen utan att ha sönder den?? //Stefan |
|
|
Varför skall du ha isär kontakten? Du klipper de två-tre ledningar som skall klippas enligt schemat och skarvar in dig på de övriga. |
|
|
Precis som tt säjer varför ska du göra det??? finns en bild på min sida klicka på länken kanske du fattar inte så där jättebra bild men ändå...tror den e på sidan 2 eller 3...kan ta fler o bättre o lägga upp om du vill... /Robban Länk |
|
|
Om vi säger så här då, hur får man av den svarta kåpan på kontakten(för den måsten man väl av med för att se vilken kabel som går till vilket stift i kontakten) utan att ha sönder nåt?? /Stefan |
|
|
I elschemat så står det ju en färgkod för vilken kabel som är vilken. Ibland så finns det fler kablar som har samma färg. Gör då försiktigt ett litet snitt i kabelisoleringen och kontaktmät mellan kabeln och rätt stift i kontakten, så vet du vilken det är. Den enda kabeln som jag hade lite svårt att hitta var kabeln från hallgivaren. Den är supertunn och skärmad. Dessutom fanns den i en separat 2-ledare med svart isolation. Du ser hur den ser ut om du tittar på kontakten där givaren är inkopplad. (sitter under insuget på min) Jag hade oscilloskop til hjälp för att se om jag hittat rätt, men det är egentligen inget man behöver om man använder lite sunt förnuft. Lycka till! /A |
|
|
Jag skruvade isär kontaktdonet som som man sätter mot Data(Ecu)boxen. Dels för att det endast satt ihop med en skruv och en klamma, och dels för jag ville vara säker på vilka kablar jag klippte. Sen så var det ju faktiskt det enda vettiga stället att skarva/klippa in sig på kablarna, just där, innan kontaktdonet till boxen. Titta i PP:s Schema, o jämför mot din bil. Stämmer ofta men kan vara så att vissa kablar inte stämmer... Var noggrann. Mvh Kimmo. |
|
| Om du har tillgång till kopplingsschema över ECU'n jämför gärna med schemat från PP så att altt ser ut att stämma. Stämer i 75% av fallen, men ibland får man klura lite själv (brukar vara tändningen som inte stämmer till 100%). | |
|
Har försökt att registrera mig på Perfect Power utan resultat. De skriver att det är fel på mitt Password? Ingen som har ett schema till 320-88? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.