AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.084

Går det att köpa iDrive (E60) löst?

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jag trivs väldigt bra med den iDrive som finns i min 5-serie. Skulle vilja köpa systemet löst för att stoppa in i Z bilen. Är det någon som vet om det går att köpa löst och i så fall vilka delar, vad som går att koppla till och gärna priser...

/Caspar
Blir nog svårt det, du fär räkna med att byta det mesta av kabelstammar, generalmodul, diverse styrmoduler till klima mm. Priserna kan vi nog bara drömma om om det nu ens skulle vara möjligt.

FP
Caspar

Jag har en nyfiken fråga. Du har en E60 530dA. Har du lust att berätta vad den drar. Landsväg, stad, samt blandad. Skulle vilja veta det eftersom jag befinner den bilen som mycket intressant.
Att det står i bruksanvisningen och andra hemsidor på nätet e en sak, men vad drar den i verkliga livet?
Tacksam för om du kunde berätta det för mig.
Märker man att det är en Diesel? Om ja, på vilka sätt...

Mvh
/Sky
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Skygaser: När tjejen kör drar den strax under 0,8/mil, när jag kör drygt 1,2/mil. Hon kör mest motorväg hyfsat snabbt och jag kör mest stadskörning modell busigt (nåja inte som med Z3M'en men iallafall). Har tyvärr inte hunnit iväg på en långtur ännu, men ex svågern skall låna den till Norge nästa vecka så då får jag nog en rapport om riktig snålkörning.

Visst märker man att det är en diesel, kraften kommer i mycket lägre varv (500Nm är mycket!!) samt att det hörs ju, inte som en gammal Mercataxi men iallafall. Med automaten tycker jag dock att motorn verkligen kommer till sin rätt, alltid med massor av kraft tillgängligt.

Så för det den är avsedd, dvs snabb långfärd, komfort, lugn stadskörning mm, är bilen helt strålande. Absolut den bästa bruksbil jag någonsin haft/kört, men den får definitivt stryka på foten innan leksaken.

/Caspar
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Folke: Att det skulle bli svårt hade jag nog räknat med, frågan är hur allting runtomkring ansluts och vad systemet kostar, skulle inte ha något emot E60 klimatanläggning i Z heller, men det finns knappast plats för det. Misstänker dock att Du har rätt om att det inte är värt det.

Får väl köpa bara ratten att ha som volymknapp till Stereon och ett separat navi/DVD kit.. :-)

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.