AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
517

Vilken BMW originalstereo passar min 728-96?

Darmur
Är på jakt efter en originalstereo till min E38, men vägrar betala 6.000 som BMW ska ha... Beggad finns inte att få tag på med CD-växlarstyrning, men massor med "andra" BMW originalstereos finns bl a på denna site. Frågan är; passar "andra" origi,nalstereos, t ex till E39 eller E46 till E38:an? Då menar jag med CD-växlarstyrning och till ratt-funktionen.
Kan det vara så att om man demonterar myntfacket till höger på panelen, så passar de större stereofronterna som finns till nyare BMW?
Om nån vet nåt - snälla hjälp mig - jag kan inte fortsätta åka omkring med en silverfärgad JVC i min svarta E38:a...
/Daniel
alain
Hej Darmur!

Det bästa du kan göra är att leta på en billskrott. där kan du hitta en original stereo på mindre pengar.
den heter ( BAVARIA C PROFESSIONAL RDS.) Med den kan du sätta en trådlös radio i bak armstöd som kontrolerar också radio fram.det är rätt kul. om du har ratt funktion, det är inget problem eller.den har också CD-växlarstyrning.
När du hitta en sådan, kan du t.o.m beställa en bruckanvisning på Svenska ca 100 spänn.
Lycka till med sökningen

MVH (Alain)
Darmur
Tackar för tipset!
Har redan varit i kontakt med några skrotar, men det där med CD-växlarstyrning verkar vara ovanligt... Ska testa igen så får vi hoppas att jag får tag på en Bavaria Professional.

Återkommer när jag lyckats!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.