|
|
|
|---|---|
|
Köpte en 325iK med reg. nummer CLE 796 förra vintern. Innan köpet provkörde jag naturligtvis bilen och den kändes bra mycket piggare och starkare än en original 325:a.Medan jag var ute och körde stannade min svåger kvar hos ägaren och ägaren hade påstått att bilen hade 221 hp.När jag kom tillbaka fick jag reda på det och jag undrade då vad som var gjort med bilen.Ägaren sa att han ´"bytt vissa delar och ställt tändningskurvor"..Jag försökte få reda på vad han bytt men det ville han inte avslöja.Eftersom bilen gick så bra och var hel och fin,tight och bra i chassiet så köpte jag den.Men när jag nu börjat riva isär motorn så har det visat sig att toppen var orörd och databoxen likaså..Jag tror att det är någon annan än föregående ägaren som gjort nåt med bilen,han visste inte vad som var gjort och drog bara till med något. Vore väldigt tacksam för hjälp. Mvh Mika | |
///M.D |
Du kan ta reda på tidigare ägare genom vägverket.Prova sök där. mvh ------------------- www.g2styling.se |
|
Yo! 221Hp? Om du skall peta ur det ur bilen så får man ju byta cam, chip och lite annat småmys, men tändstift kan faktiskt räcka för att bilen skall gå bättre, däremot så skulle jag se upp med vad exakt han har gjort och skicka ett par killar som "skakar" ur förre ägaren vad han gjort med motorn. Har själv jämfört 325iC(orginal) och 325i(med chip), givetvis var chiptrimmade bilen något piggare. Har du upptäckt något annat skummt under motordemonteringen? En extradetalj som inte verkar orginal, ex. en annan motor eller död katt eller så?=) En BMW i garaget är bättre än tio i skogen. |
|
|
Har fått ett fax från Vägverket nu,ska försöka få tag killen som ägde bilen före han jag köpte den av. Nepp,kammen var original och jag har även provat en annan databox som inte är chippad och det blev ingen skillnad.Kan nämna att bile går mätaren ut och det gjorde inte min förra 325:a som var original. Mvh Mika |
|
|
Han hade inte slängt i en flaska oktan booster innan han sålde den? :) Det är ju till för att momentant höja hästantalet, sen kan han ju ha kört med duktigt bra olja samt bytt gummiförlängningen till tändspolarna.. Det märkte jag att det gav faktiskt skillnad. Bara en tanke. Mvh Vyper |
|
|
Ups skall läsa ordentligt nästa gång, du hade ju en E30.. Då har jag inte så stor aning om den modellen.. //Vyper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.