AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.010

Körde i 118 - nu chockhöjs försäkringen

se länk

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Hur har det gått, men skulle ju kunna ändra uppgifterna hos vägverket...

Någon som gjort det, och hur gick Ni då tillväga ?

se tex Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Kan bara instämma att M5'ans försäkring ökade rejält, men inte de andra bilarna jag har i samma bolag...

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Har vait snack om det där på trafikjuristen. Om man blir av med kortet så när man får tillbaka det står det dagens datum.Men det är fel.De får inte skriva så.Jag vart av med mitt kort men när jag fick tillbaka det så stog det rätt datum alltså när jag tog körkortet.
Vägverket påstår att det inte går att ändra i datorn men tydligegn går det för mitt vart ju rätt.

Det blir ju samma dilemma om man har skoter, för då måste man ha tagit körkort före 2000 för att få köra annars måste man ha ett skoter körkort.

Men som sagt det ska bara vara att gå in till vägverket och be de trycka ett nytt kort. Trafikjuristen har vunnit ett sånt mål så det ska inte vara några problem

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
Länk
Oj såg att det fanns en länk till det.Sorry

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
Länk
Wa
11
Wante
Bmw 540iam -97
VW Lupo 3L
har varit av med mitt ett par gånger och nu när jag skulle försäkra min bmw så kostade det för jag har bara haft körkort i 2 år enligt dom men jag har haft sen 95. vem är trafikjuristen och e det någon som provat att gå in o få det ändrat?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det är bara att beställa nytt körkort. Numera står datum då man första gången fick sitt körkort, inte datum då man fick tillbaka det efter indragning.
Tyvärr tror jag att försäkringsbolagen har lyckats hitta en väg att se om man har varit av med kortet iaf, inte uppgiften som står på körkortet.

/Anders
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.