|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
bjoerck: När får man se bilder på din Jagga? =) Ny bild 16april- Länk |
|
|
Det är något med karossen, kanske bakpartiet på nya A6an som påminner mig vagt om VW/Audis 70-talsdesign; tänk VW K70 eller Audi 100 77-82. Trist, helt enkelt. Annars håller jag med skribenterna om att Jag XJ är vacker. säger som Soki - vi vill se bild på din bil Bjoerk! |
|
|
XJR är en mycket vacker och snygg bil. Dock har jag lite svårt för interiören. Den får spö av både E55 och M5 trots kompressormatad V8 på 400hk, men det är inte prestandan som gör den bilen, det är känslan och de mycket eleganta linjerna. Jag skulle gärna vilja äga en sådan. Men här handlade det om A6, och den har jag inte ens sett live :) /Lazze Länk |
|
|
danielb> Det måste det ha vart, har bara sett en utebil där. Skulle i alla fall inte köpa en beggad demobil som är bland dom allra första. Många som vill se vad den nya generationen går för :) Har en känsla av att det där lugnar sig lite efter hand nyheten blir gammal. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Lazze: Enligt fabriksuppgift gör Jaguar XJR 0-100 km/h på 5.3s. Exakt samma tid som BMW angav för sin numera utgångna modell. Båda bilarna toppas 250 km/h. Så att säga att Jaggan får spö är felaktigt. Betänk även att Jaggan har automat och egentligen konkurrerar med 7-serien. Mercedes E55 AMG spöar allt i sin väg med en 0-100 tid på 4.7 s. |
|
|
bjoerck: Jo det är väl så att E39 M5 och XJR har ganska likvärdig prestanda, men jag läste ngnstans 0-200km/h M5 = 18,9s, 0-200km/h XJR = 21,6s. Vikt: XJR = 1665kg, M5 = 1835kg Oops! /Lazze Länk |
|
| Å andra sidan kan du (bjoerck) trösta dig med att du visst klår E55:an! Dvs den samtida; på 354 hk, det är först det senaste kompressormonstret som tar täten map prestanda gentemot din.. Men du har väl XJR:en med sexan? 0-100 på 6,3 sek? V8:an med 363: 5,9 sek och 400 hk-varianten på 5,3? Stämmer dessa siffror?... | |
|
Sani: Jepp, jag har sexan. Dina siffror stämmer relativt bra. Har för mig att Jaguar anger 0-100 på 6.4 s för min modell. Till hösten blir det nog en XJR med åtta... |
|
|
Jag tycker nya Audi A6 ser ut som en gam. Lika hysteriskt ful som förra generationen Audi A6. Ett genuint designmässigt misslyckande av Audi, enligt min mening. Men det finns säkert de som tycker att den är snygg... Audi är definitivt på fallrepet desigmnässigt. Deras senaste alster (framför allt TT, A8 och nya A6) liknar ingenting ingenting i mina ögon. Genomtråkig, charmlös och totalt avskyvärd bildesign! Tacka vet jag BMW. Bangles design kittlar liksom känslorna på ett bra sätt. Ta nya 5-serien som ett exempel: Kraftfull, linjeskön och stilren. Utan att direkt vara radikal i formen. MVH. |
|
|
Provade nya A6 idag och jag måste säga att den är riktigt fin! Körde en 3,2 FSI med automat. Motorn lät rätt fint men gick kanske inte vad man förväntar sig av 255 hästar, växellådan jobbade bra även fast man inte kunde växla upp före rödmarkeringen med paddlarna på ratten om man häll den på kickdown. Inredningen påminner starkt om A8 så det är riktigt trevligt att köra den! BMW - När du älskar att köra! |
|
|
Bjoerck; den här var tämligen prisvärd!: Länk |
|
|
Den är billig. Om den är prisvärd vet jag inte förrän jag sett den i verkligheten... :-) Mitt råd är att importera bilen själv eller köpa svensksåld i Sverige. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.