|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Maken till ful front på den nya Audin har jag inte sett på länge, får ju nya sjuans front att framstå som bildskön. Och vilken knapporgie runt växelspaken... Läste också om deras nya direktiv på hur bilen ska levereras, löjligt. Audi blir aldrig mer än en fattigmans BMW eller Mercedes! | |
| Håller verkligen med om att grindvalsfronten är vidrigtful.Bangle framstår ju som rena geniet.Tittar man sedan på Chryslers 300c 5,7a så blir man bara glad över att man gillar BMW. | |
|
Håller med. Det är lite sista generationens Ford Scorpio över den, man försöker skoja till en tråkig design med en gimmick. Fast lika ruggigt fult är det förstås inte. Förutom gäspgrillen tycker jag att nya A6 är trist i formen. A8 är bättre, och även förra generationens A6 där de i alla fall tog ut svängarna lite. Jag håller E60 för snyggast i klassen (häftigast, kanske inte vackrast), MB E-klass är vacker men riskerar snabbt att bli daterad, och min tredje favorit är faktiskt Volvo S80 som är fin i linjerna men som tyvärr lider av andra brister (framjulsdrift, Åsa Nissekvalitet och fel varumärke). |
|
|
S80???!? Vlovlosarna ser ju ut som dom 'skjuter rygg', med sina konkava sidopartier. Ingen harmoni alls i linjerna. Däremot finns en annan Ford-produkt som jag tycker ser riktigt trevlig ut, nämligen Jaguar X-type. Tyvärr faller den -tungt! - på detaljkvalitet och det faktum att den i grunden är en Mondeo... En annan 'klasskamrat' jag tycker är snygg är Peugeot 607, men även den har kvaliteten (både upplevd och verklig) mot sig. Håller med om att också E-klasse är riktigt snygg, men att den som du säger riskerar att åldras snabbt. Nya A6 då? Uörrrkkk!! Grillen är bara för mycket, medan resten av bilen är så slätstruken att man knappt lägger märke till den. E60 leder helt klart ligan, ett par dar till i alla fall tills E61 (jo, E60-kombin heter så!) börjar säljas. Jag har haft förmånen att se den på nära håll, den är en fullträff, med total harmoni i linjer och detaljer! /// Gunnar E. |
|
|
Fick tillfälle att kolla lite närmare på nya A6:an när Teknikens Värld fotade lite på nåt flygfält utanför Norrköping i torsdags. Måste säga att designen funkar mycket bra, bilen är helt enkelt vacker som få. Sen hörde jag något om kvalitétskänsla som förpassar E60:n till pappslöjdsavdelningen :D Tror det kan bli hård och givande konkurrens i klassen framöver. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
En ny modell som är snygg är annars nya Seat Altea sportig lite Alfa Romeo över den men kom ihåg: Skönheten sitter alltid i betraktarens öga!!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Jag får nog gå lite mot strömmen här, jag gillar Vovlos design... Men visst är Audi's nya skapelse något i hästväg, kan inte annat göra än att instämma i bayern münchens uttalande: "Bangle framstår ju som rena geniet.", med sådana alternativ kan man nog se ljust på framtiden för BMW designmässigt i alla fall... ;-) | |
|
gunnare, tur att man har olika smak. Det är just det lite annorlunda bakpartiet och sidorna som tilltalar mig på S80. Jag är inte så såld på X-type men bara TOKÄLSKAR XJ-serien, från 68 till i dag med lite undantag för den klumpiga XJ40n (86-94). Den nya modellen är en av de vackraste generationerna. Peugeot 607 är för "plufsig" i min smak, men bilderna på nya 407an ser mycket lovande ut. Diskussionen går vidare. |
|
|
Tretretti, kom förbi i Hässelby så ska jag visa dig att XJ40 inte är klumpig i linjerna, visste ser den lite 80-tal ut men nog har den flyt, extremt låg, lång och bred. Mums, kolla bara på "höften", ovanför bakhjulet. 407:an ser inte klok ut, kolla på munnen eller vad man nu ska kalla den, tvi. Nya A6:an är snygg, mums! Jag tror att många kommer tycka om den då de ser den, Audi brukar bygga snygga bilar. Tretretti; vi har inte mycket gemensamt! He he, men vi gillar i alla fall XJ6, maken till snygg bil finns knappast, alla modellerna ser tidlösa ut, de blir helt enkelt inte omoderna. |
|
|
Jabbal, visst har vi mkt gemensamt. Jag bodde i Hässelby några år i början av 90-talet - Hässelby strand närmare bestämt hos min dåvarande käresta. Har ingenting emot xj40, men håll med om att det kanske inte är den snyggaste XJ-serien. En gammal chef till mig hade en Daimler -89 då det begav sig och det var en underbar bil - när den inte stod på verkstan. Men det där ska ju ha blivit bättre. 407:ans front tycker jag är helt OK, klart Ferrari-inspirerad. Och när det gäller nya Audi är jag rädd att vi är och förblir oense. Men smaken är ju som bekant som baken. |
|
| jabbal: Audi? Snygg? Då menar du inte den tillverkaren som gjort den där fula TT? Eller gamla A6 med den bollrunda baken? ;-) | |
mr_xc99 |
jag tycker TT e snygg, väldigt modern design. |
|
Problemet med Audi TT är att den bara är design. Det kan en sportvagn aldrig vara. Den totala motsatsen, och därför så vansinnigt attraktiv, är BMW M coupé - kompromisslöst stygg körmaskin med egensinnig form. Vad är det för fel på de tyska ingenjörerna som vägrar bygga en Z4 coupé? |
|
|
A6, ganska snygg förutom vulgodesignen i fronten. Men det är ju på modet så... Syns du inte finns du inte... "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Sörpan, du måste väl vänja dig vid designen på nya A6 antar jag... tur du inte ser fronten när du sitter i bilen! ;=)) /// Gunnar E. P.S. Tänkte ringa dig nån dag, har en fråga...... |
|
| Apropå TT, någon som sett det där tyska reportaget när Nadine Jensen provkör just Audi TT? :-) | |
|
Var det inte TT:n som flög av vägen om man svängde för snävt i hög fart? Nåt med lyftkrafter i bakvagnen, som ledde till återkallande? /// Gunnar E. |
|
| Jo, när TTn kom var det flera svåra olyckor på Autobahn. Bilarna återkallades och byggdes om men någon form av spoiler bak Kanske inte så underligt tyvärr när man sätter form före funktion... | |
|
Jag tycker absolut att Audin bygger snygga bilar, inga Jaguarer men nog har se stil. A8 är tex betydligt snyggare än nya sjuan. det säger väl dock inte så mycket. Gamla A6:an (sedan) var kanske ingen höjdare och TT är en hemsk liten bil men A3/A4/A8/A6 avant är alla snygga bilar. Fast när man tänker efter så är de väl egentligen inte sådär extremt snygga ... både 5 och 7 från början av -90 är snyggare. Fast dessa bilar är ju snyggare än det mesta. Tretretti; Så Daimlern stod på verkstad mest hela tiden? Det kan kah tänka mig, 89-orna kunde vara lite knepiga i elektroniken. Det mesta går dock att fixa med lite 5-56, det riktiga problemet med dessa bilar är att de rostar så otroligt mycket. Jag gillar verkligen XJ40, se bara på Länk bilen ser fortfarande ut att kosta hur mycket som helst då den rullar genom stan. bara en invigd ser att det är en relativt billig bil. Men visst var de tidigare modellerna än mer tidlösa, detsamma gäller för övrigt de nya modellerna, Jaguar vet hur man designar bilar. |
|
|
Få bilar är lika vackra som Jaguar MK I och MK II från -56 till -68. Länk Dom moderna jaggorna kommer inte i närheten, men är i mitt tycke ganska OK - i alla fall i jämförelse med de rundhäckade Audi:sarna med toklångt överhäng fram. Nya A6 är väldigt anonym, frånsett grillen då.... förresten, hur tror ni den ser den ut efter att ha nosat i en snövall eller blivit påbackad i en parkeringsficka? Fullkomligt obegripligt att man totalt skippat att ha stötfångare! /// Gunnar E. |
|
|
A6an är ful. Ser ut som den gamla i profil, lika "utdragen". Ser knappt vad som är fram och bak. Sedan den här grillen, hmmm, ser ut som en blöja. Påminner lite om TT framifrån om man tar bort singleframe grillen. Sedan är den nästan lika stor som A8. 13mm kortare och 3mm smalare om jag inte minns fel. Saknar även som d fletsa nya bilar sidolister vilket gör bilen "bullig" och för att inte tala om hur opraktiskt detta är. Men bilen är väl "dynamisk" antar jag. ;o) Ny bild 16april- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.