|
|
|
|---|---|
Perrik |
Jag har som fler beskrivit problem med HC-halten, 199 på tomgång. Jag kan läsa att en del av er kollar stiften, hur fa.. kommer ni åt stiften, i synnerhet på högersidan i motorrummet Har någon haft problem med läckande backboxar i fördelarna? Jag får in olja(dimma) i fördelarn med rutten förbränning som följd. |
|
Länk Originalverktyget i skuffen fungerar bra att använda. På höger sida måste du lossa spolarburken. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Paap Reeder |
Hej! Får du in oljedimma i fördelarlocken genom packboxarna in mot kamaxeln måste du ha ett allvarligt övertryck i motorn. Ett sådant övertryck kan du bygga upp genom igensatta vevhusventilationer eller genom ett ordentligt "nedsläpp" av komp i vevhuset p g a slitna ringar. OK ... att själva packboxarna kan vara slut eller skadade men ett övertryck erfordras ändå för att få upp oljan till fördelarna. MVH /// Paap R |
Perrik |
Jag har bara problem på en sida så jag hoppas på dålig backbox. Största problemt nu är att få M70:an genom svensk bilprovning(HC199). |
|
Dem andra avgasvärde är ok? MVH.MICKI Länk |
|
Perrik |
CO 0.0 CO(2500) 0.0 HC 199 Lambda 1.0 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.