AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
171.650

Länka en bild på det snyggaste kortet ni har på er bil.

Sida 2 av 30
Jag ska ta mig i kragen o ta fler kort när min bil varit inne på polering om någon vecka. Detta är dock några av mina favoriter.

Länk
Länk
Länk

Samt en annan favorit som togs på en träff förra sommaren.
Länk

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
David C1_2.5: Det är bara en känsla jag har att många inte gillar stripningen,men jag hoppas jag har fel!... ;)
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Kan ni inte skriva med vilka kameror ni tagit det? Är lite nyfiken..
Pentax Optio 33L med 3,2 megapixlar.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Med mobilen Ericsson T-610

Jackass: thanks
Olympus 300 mju. 3.2 megapixlar
Länk

Var God att söka innan du frågar!
Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Minolta Dimage 7i 5,2Mpixel.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Wendtan: Visst är den kameran bra!=) Har ju en likadan själv.

Petri: Ja, kanske.. folk förstår sig inte på så fina saker som alpina-stripes;)
men... vaför kommer inte min signatur med??=(
Länk

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Mina bilder är tagna med min Konica Minolta Dimage A2 (8 Megapixel)

/Anton
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Jag glömd ju skriva vad jag själv har!

Canon powershot S20 3,3 megapixel

Anton: din kamera, vilka bilder !

Jag får bara skitbilder med min kamera.
Micke t.ex får sjukt bra skärpa med sin medans jag får kass. dom är ju näst intill likvärdiga. ngt tips?

Mvh,
Christian
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Är ganska nöjd med dessa två:
Länk
Länk

Ska dock lägga ner lite mer tid på att ta sköna bilder i framtiden!

Använder mig av en Minolta Dimage Z1. Det är faktiskt min andra sådan kamera eftersom den första inte visade sig komma så bra överrens med tvätthinken :)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Länk
Tagen med Canon PowerShot A75 3.2MP
försökte få "grodperspektiv" men det blev mer "kattperspektiv" tycker jag

316i - När du inte har råd med annat ;)
Christian F: Vanligaste felet hos de kunder som kommer in till mig i affären med det problemet brukar vara att de har lite bråttom när de tar bilden. Placera markeringen som brukar finnas mitt i sökaren där du vill att skärpan ska ligga. Tryck sedan ner avtryckaren halvvägs, och stanna upp något (utan att släppa knappen) och fullfölj sedan trycket. Då hinner kameran uppfatta var den ska ställa skärpan. Det är ingen lång stund man ska vänta men lite iaf. Inte helt lätt att förklara det här i skrift. =)
Sedan kan det faktiskt vara så att en klåfingrig person har satt ett finger i sökaren så att den är kladdig. Inte helt ovanligt faktiskt. Gör rent med en torr trasa.

Slutligen är det så att vissa kameror har bättre glasbitar än andra och det syns på slutresultatet. Det gäller både analoga och digitala kameror.

in
438
inkognito
E34 535-92
David C1_2.5 och Petri Alpina stripningen är klockren absolut inget fel på silver/guld kombinationen.
Wendtan det var snygga bilder på din bil. såg rätt välgnuggad ut på de 2 första korten. Rätt insnöad på det 3dje =)

/Stefan K
Christian F: Tack för ditt tyckande. :-)
Jag vill gärna påstå att kameran inte gör så stor del av bilden som man många gånger vill.
Tanke, tillfälle och många fler saker gör en bra bild. Om sedan kameran "orkar" med en hög kvalitet så blir det kanske ännu lite bättre.

Jag påstår inte på något sätt att detta påstående betyder att jag har några större kvaliteter som fotograf, men jag lär mig hela tiden och tycker själv att det går bättre och bättre.

;-)

/Anton
Själv tycker jag att bakrunden är minst lika viktig som huvud objektet. Sedan spelar ju ljus och vinklar stor roll också så måste hålla med om att kameran inte gör så stor del utan att det är kreativiteten i den som står bakom kameran det hänger på. =)

Ny bild 16april-
Länk
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Här finns en del på min bil. Länk
Codriver:
Det 15:e kortet var klockrent, vackert. =)

Ny bild 16april-
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.