|
|
|
|---|---|
Grubbe |
Vad får jag dit? Jag har en HR sänkningssats på ingående och jag ska köpa ett par 19" med dimensionen 2xx/30/19. En del coupéägare har krängt på 265:or ser jag, kan jag också göra det? |
|
jag tror att alla som har 265 på har nog valsat ut kanterna för att få på dom Min M3: Länk |
|
|
Jag har Hr satsen på min. Men jag har 255:or. 255/35/18. DET är iaf inga som helst problem. Kortet på min bil är när den var mycket lägre. ///M3 |
|
Grubbe |
Okej. Nu börjar bara jakten på ett par fina BBS Challenge, dom gör sig så jävla bra på E36:ans sedankaross måste jag säga! |
|
Grubbe: Finns inte mycke av den varan beg tyvärr. Så jag köpte nya till min bil... /Johan |
|
Grubbe |
Johan99: Jag vet.. jag vet... Sen är det nu bekräftat att man måste valsa kanterna bak om man vill få dit 9,5" utan problem. |
|
Grubbe: Ja jag hörde det med. Är samma sak med E46. Iaf touringen. Så för mig blev det 8,5 runt om... /Johan |
|
Grubbe |
Vet du vilken offset det är på fälgarna föresten? |
|
Japp. Et35 på 8,5 och Et40 på 9,5 /Johan |
|
Grubbe |
Aaaahh, danke schöön. =) Skärmkanten bak lär inte behövas valsas sådär jättemycket ändå då offseten låg bättre till på den. |
|
Nej det beror ju lite på vad man ska ha för däck också. En del däcksidor smiter ju in väldigt bra medans en del nästan är raka. /Johan |
|
|
Kan väl också säga att anledningen till att jag inte tog 9,5 bak är att bilen ändå ska rulla som bruksbil med allt vad det innebär... /Johan |
|
Grubbe |
Mmm.. visst gjorde du rätt i det. Speciellt i fälgvalet.. Så jävla snygga fälgar alltså!! |
dakar gul |
Tja Jag krängde på ett par 255or bak men det funkar inge bra när man åker fler en två.... Så det blir till att byta igen...... Visserligen är bilen sänkt med MK`s fjädrar och dämpare men i allefall... Tyvär så är ju dom svenska vägarna i så dåligt skick!!! Men valssar du ut skärmkanterna så bör det nog fungera.. //CH |
nikkieb0y |
kör med chellange. min bil är sänkt tokmycket. och dom gör sig riktigt bra på bilen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.