AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
584

Något fel på abs systemet...

Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
Hej. Det är så att när jag kommer till tex ett rödljus och ska stanna så trycker jag ned koppling och broms, men innan den stannar helt (när det går typ 5km/h) så är det som om abs tror att hjulen har låst sig och börjar arbeta. Altså pedalen vibrerar och det låter att systemet arbetar. Någon som varit med om detta eller vet vad det är för fel?! Jag vet att det var dåligt förklarat!
ett vanligt fel på e32 (7-serien) är att kuggkransarna som abs-systemet använder för att känna av om hjulen är låsta eller inte, rostar sönder, och då får inte abs-sensorerna korrekt signaler och börjar arbeta som du säger, detta börjar först vid högre hastigheter men sker sedan vid lägre och lägre hastigheter...

jag skulle tro på antingen kuggkransarna är sönderrostade eller att sensorerna som läser av dessa är sönder!

MVH
Johan K
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Min var PRECIS likadan för ett par år sedan. Sen upphörde det där och ABS:en funkade perfekt i ett halvår! Men nu har ABS:en varit stendöda i ett års tid.

Ska ta tag i det dära någon vacker dag.

Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
I högra hastighet händer det inget... Det är just när man ska stanna... Ska höra på BMW om de känner till felet...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.