|
|
|
|---|---|
|
Goddagens Har ett psycho problem med mätaren, när bilen rör på sig i drift så kan efter en stund bränslemätaren dundra ner totalt i botten en stund för att sedan vänta och gå upp o ställa sig på maxtank av sig självt. Jag förmodar att det är någon av de två givarna men finns det någon möjlighet att veta vilken som bråkar?? Allt detta hände efter jag hällde i en flaska total injector cleaner STP för 200 spänn. Kanske bara är slumpen. Hoppas på vettiga och bra svar hur jag kan göra. Funtar på att ta bort givarna och gnugga på ytarna där givarna sitter med antingen TRöd, aceton eller liknande. Kanske det finaste sandpappret man kan hitta?! Vad tror ni därute?? Mvh Vyper Vyper | |
|
Ähh jag lagade det själv, mätte upp den ena mätaren samt den andra. Den ena visade Oändligt motstånd lite då o då på min multimeter. Skumt tyckte jag o började trycka o pilla på givaren.. Inget såg fel ut alls men jag började undra om sladdarna satt dåligt i kontakten på insidan och började dra i en av sladdarna.. Helt otroligt så hade samtliga småsladdar inuti sladden (plasten) gått av o ledde inte ström. Dit med en ny kabel o allt funkar perfekt. Sinnes! Sparade i alla fall 2000:- där lite fort. Mvh Vyper Vyper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.