|
|
|
|---|---|
|
Passar en kattersättare från en m3 3.0 på en m3 3.2? Funderar på att skaffa mig en sån. Blir det föresten ngn märkbar skillnad förutom ljudet då? Det är f.ö en supersprint. Har redan supersprint avgassysystem. Livet är för kort för att köra diesel!!! | |
|
Vet ej om det passar från 3.2an, MEN....din bil kommer gå lite sämre på¨låga varv, däremot kommer de gå bättre på höga varv. Men jag vet inte igentligen om det är så värt....Ljudet f.ö är UNDERBART....finns INGET som slår det... ///M3 |
|
|
Vet ej om de passar från 3.0:an menar jag:) ///M3 |
|
| Trimmade en CSB för några år sedan (TPI i en GTA 88) 383ci Körde bilen på rullande landsväg med och utan cat 336hp utan och 332 med cat (Vid CA 6700 RPM) Alltså ganska marginelt. Men SÅNGEN är betydligt och då menar jag verkligen BETYDLIGT mycket mer vilket kan vara rätt mysigt om man skiter i grannarna PS 383ci är CA 6,2Liter (Javisst det är en gammal stötstångsmotor men den måste andas den oxå) | |
M3busen |
Är lite dålig på kattersättare...men finns det färdiga utag för de båda lamda? Varför stanna när man kan fortsätta... |
|
Hej. Det ska passa rakt av. Effektskillnaden märke jag av iaf. Jag köpte mitt från Köhler, dvs billigare än Supersprint. M3busen: Japp, uttag för lamdasonden finns. /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
M3busen |
Vad kostar supersprint / Köhler? Varför stanna när man kan fortsätta... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.