|
|
|
|---|---|
|
Har nu bytt bensinpumpen men bilen vägrar starta. Har haft lite hjälpå från killar jag känner som mekar med bilar, men det hjälpte inte. Har konstaterade att bensin går fram till motor o det verkar att det finns gnista. tändstiften verkar vara blöta med men varför tänder den inte??? Allting går runt, men startar inte! Det är snart service dags en grön prick kvar nu. Så jag tänkte göra så att ta bort alla tändstigt ochköra lite på startmotor så den blir rent där inne från bensin, men då plockar jag väck elkopplingen till pumpen Sen sätter jag ditt nya stift. Någon som har tips varför den inte startar? Fixar ja det inte så blir det och lämna in den på måndag. Någon som har råkat ut för nåt liknande? För dom som inte vet så ställde jag bilen på parkeringen för lackningen och när lack killarna skulle köra in bilen så startade den inte. Så kollade jag pumpen och hörde inget surr. Byta pumpen fick jag göra. Tackar emot för tips! MvH Bmw 4-ever | |
|
Har du larm på bilen? FAF |
|
|
japp bmw org, men vad har det med saken att göra? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Bra att du har larm. Bmw är rätt okey!! |
|
|
Om det låter som om du inte har någon kopression i motorn kan det vara ett fel som jag fick beskrivet för mig av en duktig bilmek. Av någon anledning som inte ens Bmw har lyckats lösa så ställer sig de hydraliska lyftarna i högsta läge och du får ingen komprssion i motorn. Hans lösning som han utövat få flera bilar var att koppla bort bränsle relät (för att inte dränka motorn) och sedan köra på startmotorn (han hade någon profspryl för att inte slita på den) långa stunder så att till slut lyftarna sänker sig sedan är det bara att koppla in relät igen och förhoppningsvis starta. /Fredrik |
|
|
Jaha jag får tacka för det tipset fredrick! Räcker det inte om man drar bort elkontakten till pumpen där bak i bagagen eller skufferten eller vad nu ni vill kalla den istället för relät??? för drar man bort elkontakten så har pumpen ingen ström ju! Jag skrev i ett annat inlägg ang "bensinpump haveri" att jag ej hittade någon relä under motorhuven på höger sidan , men efter nogran koll så hittade jag 3st relä´, men dom sitter svårt åtkomligt under massa el sladdar och elkompenenter. det sitter en på vänster sida (blå) en i mitten (Vit) o en på höger sidan (orange eller var den röd?) det måste vara den i mitten eftersom den kliclade när man försökte starta bilen! Men hur jag ska få ut är en annan femma. så därför tänkte jag påatt ta bort elkontakten. Så jag gör som du skrev fredrik men tar även bort tändstiften. och kör den på startmotor! MvH Bmw 4-ever |
|
|
men hur i hela världen ser man att lyftarna har sänkt sig? MvH Bmw 4-ever |
|
|
så nu fungerar bilen igen, nya stift och så gjorde jag som jag sade innan. Tack för hjälpen, speciellt fredrik. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Att lyftarna sänkt sig igen hör du då motorn får komression igen. Vad sköt att den fungerar igen! /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.