AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.542

Z3, tjejbil?

Sida 1 av 2
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Har lite funderingar på att byta min nuvarande BMW mot en ny cab i form av modell Z3.
Pratade runt lite med kompisar dels i skolan och även en del av mina föräldrars vänner. De flesta såg Z3:an som schysst bil om man inte hade så stort behov av utrymme till t ex bagage.

Men döm av min förvåning när några av de jag kände tyckte att det kanske vara lite mycket tjejbil över Z3. Själv har jag aldrig ens tänkt dessa tankar och blev uppriktigt förvånad över dess påstående.

Därför tänkte jag höra med er som har Z3:or om ni fåttt liknande kommentarer om era bilar, och även vad ni som inte har tycker om bilen. Inte för jag känner att det kommer att påverka mitt beslut, tycker själv det är en av de snyggare BWM som gjorts, tycte bara det skulle vara intressant att höra andras åsikter.

Länk
ev
59
even_s
Z3 1.9 -97
He he, märkligt, jag fick exakt samma respons när jag började intressera mig för modellen. Översatte det snabbt till avundsjuka och letar fortfarande efter en Z3:a.

Stefan
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Lite rundade former har ju Z3 ;-).
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
even_s
Ja dte var ju lustigt att du fått precis samm arespons.
Hmm har faktiskt itne tänk på att det kan vara avundsjuka, men nu när du äger det så låter inte så otroligt faktiskt.

Länk
Af
14
Afarshee
Z3 3.0i -02
Strunta vad alla andra säger!! Visst får man höra av andra men lyssna på dig själv istället. Å andra sidan tycker Vissa att TT liknar en pant burk fast det kanske den är :-D

Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
afarshee:
Ja alltså mitt val ändras inte av de åsikter jag hört, hittar jag en Z3 med rätt utrustning till rätt påris så kommer den att pryda uppfarten i sommar.

Startade mest tråden för att se om detta var en åsikt som många har eller omjag bara frågat fel personer.

Länk
Af
14
Afarshee
Z3 3.0i -02
Visst har man hört att det är en tjejbil. Men who the fuck cares när det nästan är män som sitter bakom Ztor.

Kolla på Bond bara :-D

Nej men skämt å sido så fick jag också höra massor om att Z3 är en tjebil osv innan jag köpte min bil, men jag levde vidare på min dröm och slutligen köpte jag mig en. Och jag kan lova dig att jag inte har varit en sekund besviken på köpet.

Trevlig helg
D-diddy
so what om z3 är en tjejbil enl. vissa, BMW är ju en turkbil enl. andra. så länge det är en bil du vill ha så köp den bilen du vill ha.

David som för övrigt åker en knarklangarcab/turkferrari/m3wannabe/pizzaracer.

"The unattainable is invariably attractive"
Z3 som cab tycker jag ser ganska liten och inte så maskulin ut. Dock är det en snygg bil.
Coupén har jag börjat gilla på senare tid, den känns mer ovanlig.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Måste ju få ställa en liten fråga...

Är det något fel om en bil kallas tjejbil?

Har iofs inte hört av andra, men tycker nog själv att det ligger lite av en fröken-racer över den...

;-)

Det är roliga bilar, och bilar skall vara roliga, så köp!

Mr Hamann
Har aldrig hört det! Det enda tjejiga med den som jag tycker (och det är bra), är den hääärliga bullen man ser på motorhuven när man sitter inne i bilen. Den påminner om en annars sorts bulle... ;)

// Mr Hamann
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Fick mycket kommentarer (med glimten i ögat) av polarna om att det var en tjejbil när jag köpte första Z3'an, men efter att M'en kom in tystnade alla.. :-)

Fast visst passar bilen som en tjejbil. Tjejen kör ofta en av Z'orna och det ser riktigt trevligt ut med en kaxig tjej bakom ratten på en M Roadster (man får ta att andra killar spanar!! ;-) )

/Caspar
Zebastian
Hej Ekan.

Det är definitivt en tjej bil men du måste vända på det påståendet lite. Nämligen jag kan bara garantera dig att vilken tjej som helst kommer att fastna för denna mycket vackar skapelse. Om man ser på det från denna sida så är det garanterad en tjej bil.

Ekan.... köp en sådan och njut :)
TITTA IN UNDER "PLANER PÅ EN GRYM STYLING"
Hälsningar Zebastian
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Zebastian

Trevligt att du enbart har positiva saker att säga om bilen. Jag är redan ute och letar faktiskt. Problemet kvarstår dock att jag måste bli av med min E36 först, men det löser sig nog inom en snart framtid.

Ska kolla in den andra topicen

Länk
mr_xc99
jag tycker z3 e en tjej bil men audi tt e väl också nästan det sen finns det ju andra som bilmärken också.
Enligt mig är Roadstern 80% tjejbil.
Enligt mig är Coupen 0% tjejbil. Så manlig det bara går att bli!

:D

/Manray/
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Den e liksom ibland söt, ibland cool, ibland grym beroende på vilken vinkel man betraktar den i, och defintivt beroende på om det sitter 15" eller 18" hjul på. Detta kameleont-utseende gör den speciell. Annars fick jag en slängpuss av en dam i 70-årsåldern i veckan. Tantbil?

Lånar ut bilen till frugan ibland, och då flirtas det vilt i bilköerna enligt henne iallafall. Så lita inte för mkt på bilens utseende, en cab gör ju att föraren sitter i rampljuset och alla andra i mörkret....
Ma
61
Marianne
Z3 2,8 roadster -99
Kan helt klart ses som en tjejbil. Men killar, haka inte upp er på det. Det är bara riktiga män som vågar vara kvinnliga :-)

Marianne
En Z3:a med 115 kusar är väll inte direkt manlig....
Dock så är 2,8:an och uppåt betydligt manligare...
Att sen M:en skrämmer skiten ur tjejen som sitter breve är manligt...
Det är inte storleken på motorn utan den fina karossformen som tilltalar det kvinnligkönet.(storleken har nog inte någon större betydelse,däremot kanske tekniken!!).Försök inte framhäva era stora "motorer"om ni saknar teknik.
Har fått samma kommentarer, men oxå översatt dessa till avundsjuka. Tycker dock att min bil är väldigt manlig i framtoningen. Även om det är en "hon" i mina ögon.

Och om det skulle vara en tjejbil så är det bara att gratulera tjejjerna till deras ytterst fina bilsmak. =)

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.