AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
927

vad säger farbror blå

AC
188
ACAB
325coupe 93a
vad händer om man blir stoppad o farbror blå ser att de e turbo på bilen.

vågar man inget så vinner man inget!!!!!!
Han säger. - Ajabaja, inte köra med turbo olagligt...

// Leone

Min bil
Länk
AC
188
ACAB
325coupe 93a
ja tack för det svaret då måste jag nog åka o montera av det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

svintoleffe
Han säger nog.

Ajabaja, nu måste du ta på min tama iller.=)

Blir nog en tvåa om jag inte är helt ute och cyklar.

Bmw-Power

MVH Leffe
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Föreläggande om besiktning och eventuellt böter för att motorn inte är godkänd i det utförandet.

I ovanliga fall har personer med trimmade motorer fått mer än 10 000 kr i miljöböter/avgift. Men det är inte så vanligt...

Om du krockar och försäkringsbolaget anser att trimningen har inverkat till olyckan, får du inte ut en krona på din försäkring.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
10.000kr i böter, då handlar det väl om att man tagit bort katten! Och då fått miljöböter!?

Det var en diskution kring detta med försäkring för ett par månader sen, då påstod en kille att han kontaktat sitt försäkringsbolag... där sa dom att om en olycka skett och Polisen anser att trimmning varit orsaken så kan dom höja självrisken! Men den skulle inte kunna försvinna helt o hållet!
AC
188
ACAB
325coupe 93a
tack för ett vetigt svar

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det där med att försäkringsbolaget skulle nöja sig med höjd självrisk tror jag inte på!

I vilket fall skulle jag begära skriftligt på det från bolaget som har försäkrat bilen, för de kommer garanterat att försöka undvika utbetalning om de kan och troligen hävda att bilen inte är godkänd för trafik på allmän väg... :o/

Miljöböterna är nog liten risk att åka på, men teoretiskt kan man åka dit på det då motorns miljögodkännande är satt ur spel med turbotrimningen.

Föreläggande om besiktning lär man garanterat åka dit på om polisen upptäcker "modifieringen"!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
när ja fastnade i en flygande besiktning och snuten såg att det var turbo på bilen blev domen att jag fick köra en månad sen var det körförbud och jag var tvungen att göra en regbesiktning så ja fattar inte vad ni andra snackar om, har ni ens råkat ut för nåt liknande????

going 2 fast.. expect nothing less..
Farbror blå blir nog sugen på en flygande besiktning.
När de märker att fordonet inte är konstruerad eller besiktigad med turbo så får du ombesiktning och böter, det hände iallafall en kompis till mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.