AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
456

M3 -96 o nyare ...

Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
tjena,

lurar på att byta till en M3 E36 (antagligen en -97, de verkar prisvärda), så jag undrar vad som är standardutrustning på dessa? finns det ngn bra sajt om detta? t ex tycker jag att ASC vore ganska trevligt... ;-)

Hur funkar SMG-lådan? Kända problem, växlar den hyggligt snabbt?

jag kan tänka mig att lägga någonting mellan 210-250k, mest intresserad av bra skick och hygglig utrustning.

vad ska man vara vaken på?

tacksam för svar o tips,

mvh
Anders
ASC+T??? Har det verkligen funnits på M3 tidigare?
Nej, det finns inte på de europeiska E36 M3.
Be
216
Betioveåtta
MB C63 - 2010
Jovisst fanns ASC+T som individualtillval på 96-.
(iallafall i "hemlandet")
Hälsningar
// Martin
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
ok - jag menade egentligen ngn form av antispinn...

hur är det med SMG-låddan då? funkar den bra eller ska man undvika? finns det ngt "automat"-läge på den, jag har inte fått riktig klarhet här känner jag... ;-)
Har faktiskt orginalkatalogen tryckt 1997 vilket kan vara för 98:an då "The M thrill" listar från denna vad som är standard och av intresse (för Coupé, det skiljer sig lite):
* Justerbara strålkastare
* Nackstöd bak
* Yttertemp
* M-doublespoke II fälgar
* Uppvärmda, elektriskt inställbara speglar
* Dubbla airbags fram
* ABS
* ASC-T (ja det står att det är standard, är tveksam)
* Extra bromsljus
* Centrallås med stöldlarm, immobiliser, tanklock i centrallåssystemet, huvudnyckel med belysning,
* M-Sport framstolar
* "Sminkspeglar" för både förare och passagerare

Det var allt, en del icke-intressant utelämnat.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej Firren... Har själv en 98- Sedan SMG
Maila mig om du vill veta mer om SMG´n..
Köp en 318 så behöver du inte ASC !
Varför köpa en M 3-a som kostar massa pengar i drift o sen köra med massa hjälpmedel ??
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
M 3 var ligger logiken? Kör man på vintern så kan det vara kul med ASC. Jag tror det kan vara välkommet på vilken bil man än kör 318 eller M3.
Javisst med så viktigt är det inte ändå så man betalar extra för det och för det andra varför köra en M 3 på vintern när bara vinterdäck och försäkring kostar som en bra vinterbil som desutom går betydligt biligare ?
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
smaken är som baken.... tydligen.

har ASC+T på min Z3 - det behövs, helt klart... kan även vara skönt på sommaren när det regnar, IMHO.

Sen är det bara att peta av den när man ska lajja... ;-)
M3 -97
Tjena!

Har en M3 -97, SMG. Är mycket nöjd med växellådan - visst den är lite långsam i uppväxlingarana, särskilt mellan 1:an & 2:an, nedväxlingarna är dock perfekta. Lådan har också vanligt automatläge.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.