|
|
|
|---|---|
|
tjena, lurar på att byta till en M3 E36 (antagligen en -97, de verkar prisvärda), så jag undrar vad som är standardutrustning på dessa? finns det ngn bra sajt om detta? t ex tycker jag att ASC vore ganska trevligt... ;-) Hur funkar SMG-lådan? Kända problem, växlar den hyggligt snabbt? jag kan tänka mig att lägga någonting mellan 210-250k, mest intresserad av bra skick och hygglig utrustning. vad ska man vara vaken på? tacksam för svar o tips, mvh Anders | |
| ASC+T??? Har det verkligen funnits på M3 tidigare? | |
| Nej, det finns inte på de europeiska E36 M3. | |
|
Jovisst fanns ASC+T som individualtillval på 96-. (iallafall i "hemlandet") Hälsningar // Martin |
|
|
ok - jag menade egentligen ngn form av antispinn... hur är det med SMG-låddan då? funkar den bra eller ska man undvika? finns det ngt "automat"-läge på den, jag har inte fått riktig klarhet här känner jag... ;-) |
|
|
Har faktiskt orginalkatalogen tryckt 1997 vilket kan vara för 98:an då "The M thrill" listar från denna vad som är standard och av intresse (för Coupé, det skiljer sig lite): * Justerbara strålkastare * Nackstöd bak * Yttertemp * M-doublespoke II fälgar * Uppvärmda, elektriskt inställbara speglar * Dubbla airbags fram * ABS * ASC-T (ja det står att det är standard, är tveksam) * Extra bromsljus * Centrallås med stöldlarm, immobiliser, tanklock i centrallåssystemet, huvudnyckel med belysning, * M-Sport framstolar * "Sminkspeglar" för både förare och passagerare Det var allt, en del icke-intressant utelämnat. |
|
|
Hej Firren... Har själv en 98- Sedan SMG Maila mig om du vill veta mer om SMG´n.. |
|
|
Köp en 318 så behöver du inte ASC ! Varför köpa en M 3-a som kostar massa pengar i drift o sen köra med massa hjälpmedel ?? |
|
| M 3 var ligger logiken? Kör man på vintern så kan det vara kul med ASC. Jag tror det kan vara välkommet på vilken bil man än kör 318 eller M3. | |
| Javisst med så viktigt är det inte ändå så man betalar extra för det och för det andra varför köra en M 3 på vintern när bara vinterdäck och försäkring kostar som en bra vinterbil som desutom går betydligt biligare ? | |
|
smaken är som baken.... tydligen. har ASC+T på min Z3 - det behövs, helt klart... kan även vara skönt på sommaren när det regnar, IMHO. Sen är det bara att peta av den när man ska lajja... ;-) |
|
M3 -97 |
Tjena! Har en M3 -97, SMG. Är mycket nöjd med växellådan - visst den är lite långsam i uppväxlingarana, särskilt mellan 1:an & 2:an, nedväxlingarna är dock perfekta. Lådan har också vanligt automatläge. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.