|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja få in lite info om ventiljustering på 3,6 och3,8.Vid vilka miltal har spelet fallit utanför ramen så att justering varit nödvändig.Är det även någon som vet vilka tjocklekar som finns på tryckbrickorna. mvh/trucker Länk Länk NY | |
| Har nyligen bytt 2 schims, mätaren står nånstans mellan 17 och 18000 mil. Schimsen brukar vara runt 3.80mm, tjockleken när du köper dom finns i 5 hundradelsintervaller. | |
|
3.6 harvell hydraliska lyftare.... så det e väll bara 3.8 som har justerbara ventiler pezen |
|
|
Nej båda sorterna har justerbara ventiler! Vem är det som sprider ut att 3.6:an har hydrauliska ventillyftare? Har hört det alltför många gånger nu! - M5 E34 Limousine register - |
|
| spelet ska väl mätas varje insp 2 och justeras om behov finns alltså var 6000 mil. | |
|
så 3.6an har alltså så man kan shimsa ventilerna??? ja lämnade då in min bil å då sa dom att det var hydraliska lyftare ringde även till en mekare söderöver å han sa att 3.6an har hydraliska lyftare...är ja lurad??? för min bil tickar så man skulle ju vilja justera ventilerna om det gick å slippa plocka lös hela toppen å slipa in ventilerna å byta lyftare å sånt det e ju så dyrt.... pezen |
|
|
ALLA S motorer har mekaniska lyftare. _______ //Niklas |
|
|
så alla har fel alltså..... pezen |
|
|
så alla har fel alltså..... pezen |
|
|
3,6 eller 3,8 har inte hydrauliska ventillyftare!!! //Schnitzer Min M5: Länk |
|
|
Menar "och inte eller. Ja, de har fel om de påstår att 3,6 har hydrauliska ventillyftare. //Schnitzer Min M5: Länk |
|
|
På alla M5 E34 ska spelet mätas upp och justeras vid behov, vid VARJE Inspektion! Alltså inte bara 2:an som så många tror. - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Där ser man, HD91 och Schnitzer har svar på det mesta! /// Nicke Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.