AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.309

Planer på en grym styling

Sida 3 av 4
Zebastian
Tjoho

Allt vad som sägs här är utifrån det man personligen tycker. Jag drog igång denna tråd för att få lite konfrontationer ang. bygget. Och ja håller med, jag ändrade mig ganska mycket ang. prestandan. MEN vad spelar det för roll när man planerar att sätta dit en kopressor. Tyck gärna till om själva idéen och låt saker som hör till förarens personlighet förbli en oskriven åsikt. Dessa trådar här är endast för alla oss som har något vi älskar lika mycket. Inte särskilt riktade mot personer som äger dessa bilar. Snälla rätta mig om jag har fel. Jag har aldrigt trot att detta skulle likna ett billigt chat :(

Till sist om ni tycker att jag satsar på något helt fel så vad spelar det för roll. Det som kan hända är att allt bara rasar ihop (vilket är väldigt omöjligt då det inte kommer att bli något hem bygge).

Ang. fälgarna. Ni har väl hört talas om spacers och fälgar utan inpressning. Köpte sådana då jag nästan misstänkte att ett byte skulle vara aktuellt inom närmaste månaderna.

Hälsningar Sebastian
zebastina...kan du inte lägga upp nån bild på hur bilen ser ut nu...så vi kan jämföra sen
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tycker att bygget verkar roligt!! Stylingen kanske inte är något jag skulle gjort själv men iallafall. Stå på Dig Zeb!!

/Caspar
Zebastian
:)

Kul att någon här verkar lite seriös och inte är ute efter nedvärdering av hängivna entusiaster.

Tack Caspar, du kommer bli den första som får, om allt går vägen, testa denna bil. Du och moppe killen :) - inget illa menat bmw_jerry :)

ps. har precis märkt att inte alla mina meddelanden visas här ??? märkligt .....
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Zebastian: Jag antar att det är ECI kitet Du kommer att sätta på bilen?! Du kommer iallafall att märkas! :-) Tyvärr börjar ju Z3 bli så extremt vanlig att jag kan förstå ett lite galnare styling bygge.

De flesta här är intresserade av att modifiera sina bilar, sänkningar, angel-eyes, kjolar, spoilers, KROM mm så det är konstigt att folk reagerar så kraftigt på detta bygge. Alla vill ju ha sina bilar lite annorlunda, så varför inte löpa linan ut??

Syrrans kille är inne på att köpa en Ginetta och jag blir faktiskt riktigt avis, då det är en bil som är klart ovanlig. För att inte tala om hur rolig en rörrams bil på 800kg med V8 lär vara att köra!!
zebastian de lungt héhe....är mkt nyfiken...när kommer bilder
Zebastian
:) en Ginetta G33??? de är härliga :) Polaren min som har fått hem supran efter en ordentlig modifering av prestandan är redan inne på en Viper :)

Varför blir vi aldrig nöjda???

Japp skall ha ECI modellen. Får den hem om några dagar bara, hoppas jag.

Caspar har du några tips på en härlig och pålitlig sänkningssats (+dämpning)?

Bmw_jerry jag skall plåta lite när fronten sitter på. Du får hålla dig några veckor till :) Hur går det med jagandet? Blir det någon bil snart eller?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Zebastian: Har tyvärr ingen erfarenhet alls av sänkning på Z3, men kolla på de seriösa..

G-Power: Länk

H&R: Länk

Hamann: Länk

Hartge: Länk

Strong-Strut (Koni dämp): Länk

/Caspar
zebastian: ok...var kan man beställa veilside saker....jag har oxå funderat på en z3 men det är nog för dyrt för mig just nu...
bmw_jerry:
Stylingkompaniet har Veilside:
Länk

/Wille
zebastian...ska du ha nån sponser...det ser ut att bli dyrt annars
->Zebastian: Ska du verkligen slänga på Veilside-grejer på en M-Roadster? Det visar bara hur förbannat olika syn folk har på vad som är snyggt =)

Hur som helst, lycka till med projektet. Vore kul med bilder.

/Carl

BMW-Träff, Göteborg 18/6
zebastian hur går bygget
zebastian vad har hänt sen sist
Bo
132
Bong
Z3 M Roadster -97
BMW Marine D7
Länk
jaha men han hadu väl beställt veilside kittet..det står inget här om det
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
skumt att bestgälla massa saker till bilen och sen sälja den......

/Chrille
han kanske har hittat nån annan z3
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Tror inte han har hittat nån Z3a utan att han gått och fallit för en DKW tvålkopp :)) (läs annonsen)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
a det var ju synd
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.