|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Zebastian: Kollade in Veilsides hemsida då jag själv är på jakt efter en något hårigare bakre kofångare till M'en. Vilken front var det Du skulle ha?? Det finns ju en Executive (mycket snygg) och en ECI modell (hör mer hemma på något japanskt plastbygge). Jag blev lite fundersam då Du skriver "grymt bygge", pratar om polarens Supra?!?! Samtidigt som Du pratar om de snygga orginalformerna.. Jag är också lite förvånad att Du valde en fyrcylindring med det smala bakpartiet om Du skall göra ett grymt bygge.. Nåja, det skall bli kul att se iallafall hur bilen blir så småningom!! :-) /Caspar |
|
|
Zebastian: välkommen till gänget. Gävleborg ligger väl lagom nära stora-stygga-stan så vi räknar helt kallt med att se dig på våra träffar framöver! :-) du registrerar dig väl på Svenska Z3 ägarnas nya webbsida på www.z3roadster.net/home_sweden ? jasså du gillar veilside, den tycker jag personligen är lite för mycket men om du gillar vielside så kommer du säker även gilla MH-GTR. Hade någon länk till Manuels hemsida? bmw-jerry: lägg av, krom ÄR SNYGGT! |
|
|
Är det bara jag som tycker 19" är för stort på en Z3? 17 eller 18" passar mycket bättre på en Z3. Vill du verkligen ha en unik Z3'a, satsa på små men ruskigt breda hjul. =) DVD & Tv hör inte hemma i en sportbil, funderar själv på att slänga ut cd spelaren. Maila gärna en bild, det hjälper kugghjulen i skallen att komma igång. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
| nej du är inte ensam. framför allt kommer 1.9 snurran inte orka att vrida på så storra hjul. det blit typ 10kg extra per varje hjul och det är just vikten på dem rullande delarna som är så känsligt. | |
| varför klagar alla...han har en jätte bra ide är ni avundsjuka eller...var lite positiva | |
|
Bmw_jerry: Jag tycker inte dirket att det är någon som klagar här! Om man ställer en fråga så förväntar man sig förmodligen svar och alla kan ju inte ha samma åsikt! Alla har sin egen smak och personliga uppfattning och tur är väl det! Ren fakta som att stora hjul ger sämre prestanda kan vara bra att veta och behöver inte ses som avundsjuka eller klagande! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
Zebastian |
Japp hör av mig snart. just nu sitter jag och väntar på ett body kit har fått 19'' idag riktiga pärlor :) snart bågar och lite andra saker |
|
vad blev det för färgar? p.s undrar bara om du har mätt i förvägg om du får framhjulen att svänga? mina 18 har dedan väldigt lite plats i hjulhuset... |
|
Zebastian |
Tja boys. En update ang detta styling projekt. Håller med en del gubbar här, det är jätte viktigt med prestandan. Tittade runt lite och det sket sig med en hel del funderingar. Så jag gjorde en investering och bytte denna klena 1.9 mot en M. Nu fortsätter bygget och 19'' satt hur bra som helst på 1.9 inga svårigheter. Men de sitter ännu bättre på M om ni fattar vad jag menar. Tråkigt att jag inte behöll 1.9 men men .... Det var någon som nämnde Gävleborg. Jag bor och sover i Hudiksvall..... hmmm härligt gubbar ..... hoppas ingen tog illa vid detta byte.... bilen var härlig men inte lika lätt att planera bygget med. Ang. Supran..... det är inget snack där ..... Det sitter 600 hk i den plus lite andra goa saker så en M har inget att göra i denna klass.... nämnde honom då hans planer inpirerade mig till det jag gör idag. Hälsningar Sebastian |
|
Att byta upp dig till M låter trevligt. Själv är jag också lite på småjakt efter en Z3 fast ekonomin tillåter nog enbart mellantnget 2.8 för mig. Ska bli välidgt roligt o se bilder på buygget senare. Länk |
|
| Zebastian kan du inte ta några bilder | |
|
Zebastian: Att tänka på innan Du bygger allt för mycket. M'ens primära problem sitter inte i effekten (Den går lätt att skrämma upp i närmare 600K, utan gas men med kompressor) utan i chassit. Chassit är mjukt så ta en del funderare kring det, då det låter som om Du skall ut på Black-Race eller något liknanade. Det finns mycket diskussioner kring detta i olika trådar. Jag har själv satt in Strong-Struts fjäderbenstag och funderar även på deras Body-Brace och Butt-Brace då fronten blev klart bättre. Du hittar deras produkter på Länk Du skriver grym styling och orginalformer, det går inte riktigt ihop tycker jag men antingen eller kan bli riktigt trevligt. Vill Du flippa finns ju bla Zeemax (Fast and Furious Z3'an) på Länk Mer orginalliknande styling som ger lite aggresivare look (högt upp på min önskelista) finns G-powers Bodyparts på Länk Vore som flera skrivit kul att se bilder när saker börjar komma på plats. /Caspar |
|
Zebastian |
:) Tack för alla era tips. Sjysst att det finns så många entusiaster här. ***Ekan- byt bil :) Du kommer att uppskatta bytet. ***Caspar- tack för tekniska inlägg. Just nu står det rätt still med anledninga av alla leveranstider. Bilder är inte heller aktuella. Bilen är så gott som original (tråkigt). Men men.... jag väntar. Jag har redan flippat och Veilside är mycket sjysstare en Zeemax, men det är vad jag tycker. Lika mycket som att det borde utnyttjas dess original former lite mer. Jag kommer förmodligen inte utföra så mycket själv, det tar några kunniga bil fantaster hand om :) Där elimineras risken för felbyggen, oron har i och för sig aldrig varit där. Går det inte vägen så får man väl bita ihop lite och krama om en vacker tjej. Efter det brukar det mesta släppa (i alla fall ett litet tag:) Hälsningar Sebastian |
|
Zebastian, Fråga... Bytte du hela 1.9 bilen mot en M-bil, eller menar du att du bara bytte snurra under huven? Pratar du samma 19" som du beställde från första början, eller beställde du nya när du fick M'en? /Vol |
|
Zebastian |
Allt är nytt... relativt nytt :) |
| ska du ha hela veilside kittet | |
|
Zeb, Så du har samma 19" som du först beställde till 1.9'an, på M-bilen nu? Hur går det ihop? Det är ju helt olika inpressningsdjup på bakfälgarna. Jag läste ditt tidigare inlägg, du sa då att du skulle byta hela motorn i bilen, hur kommer det då sig att du snabbt ändrade dig till att köpa M-bilen när du upptäckte att bilen var "för klen" Du hade väl ändå tänkt byta motor? /Vol |
|
|
Alltså, jag kan inte låta bli att nämna detta. Naturligtvis ursäktar jag mig för eventuella missbedömningar, men är det bara jag som tycker hela denna tråden låter som fullständigt skitsnack? Bättre blir det ju inte av att så fort man konfronterar så blir det knäpptyst om projektet.. Zeb, antingen har du ett väldigt speciellt sätt att uttrycka dig på, eller så förstår jag ingenting av vad du pratar om :). Det du sagt hittils talar emot det du själv säger tidigare, jag förstår inte riktigt... Hoppas jag har fel... /Vol |
|
|
Instämmer med föregående "talare"... *vilsen* |
|
Mr Hamann |
Verkar weird. // Mr Hamann |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.