|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
Zebastian |
Hej boyz Köpt en billig z3. ska göra om den till sveriges grymaste är det någon som vill hänga på? finns det någon som vill skryta med roliga (stilrena)lösningar. ibland lönar det sig att inte betala ett över pris om man planerar på sikt. lite trött på alla leverantörer som verkligen glömt uttrycket just on time. men men, det är bara att vänta ha dé gott boyz |
| jag skulle sätta bredare njurar till att börja med...får man fråga vad du betalade | |
|
Vad är det för motor du köpt, samt färg...mycket viktigt om du ska få en snygg bil! Kan rekomendera dig, enligt min smak: * Sänkning minst 35mm * 19 eller 20 tums fälgar, med odentliga spacers * Reiger spoiler fram, bakspoiler * Vita blinkers runt om, röd/vita bak * Kromade insug fram samt ett snyggt nät i spoilern * Vinge * Ta bort skylten fram, personlig skylt bak * DVD och TV samt en riktig ljudanläggning * Störtbågar * mm mm Hoppas nu du inte köpt en liten fjuttig 1,8 som du ska styla så att den ser ut att dra en Haman M !, då får du skämmas ;) 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
| ne fan köp inte krom de inge snyggt...köp hamans gälar eller ta dem från m | |
|
bmwjerry: Har du Hamann-gälar på din moppe eller? 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
| a de har jag orangefärgade assnyggt | |
Zebastian |
Tja boyz Tack för alla era tips. Det var precis det jag misstänkte. Ni kommer med massa (sjyssta) förslag som folk redan har. Jag skrev att den kommer att bli sveriges grymaste, ni kanske tycker det låter kaxigt men sådana planer har jag. Jag gav strax över 100 kkr men skall lägga på en minst det dubbla på att göra om den. I valet av bilen hade jag endast ett kriterium nämligen den ursprungliga formen. Fastnade direkt för en Z3. Jag tror ni förstår mig där :) Nackdelen är att det är en vanlig 97 med en 1,9 motor MEN den kommer definitivt att bytas ut...Polarn min har köpt en Supra, just nu ligger den hos supra mannen. Killen hade en beemer tidigare men fattade inte riktigt vilka sköna drag de har.... jag ska leka med varenda böjning på den .... är det bara jag eller tycker ni detsamma, att dessa bilar (Z3) har en kvinnas form :) ? Håller med det skall vara minst 19'' och riktiga spacers Sedan bygger allt på formen. Jag tycker att den borde stå för personligheten på den som sitter bakom ratten. Har letat och letat och letat slutligen hittade en av grymaste frontarna jag sett nämligen Veilside (Har ni ännu bättre tips så välkomnas dessa här). Dessa produkter med lite Hamman detaljer kan verkligen resultera i mycket vackra lösningar och framför allt formerna. Pricket över i-et i det designmässiga målet är val av färgen (självklart också den som skall lacka den). Här är det mycket viktigt att kreativiteten i kombination med kunskap resulterar i något vackert. Sist men inte minst val av prestandan, här (precis som med formen) ska denna kunna identifera föraren. Ja, klarar man allt detta galant så kommer man kunna ena kött och blod med muskelmassa och underbar design. Jag vill helst inte avslöja mina planer om hur eller vad som kommer att hända med detta projekt. Kanske allt går åt skogen eller blir det precis som tänkt. En sak är säker jag skall inte ge upp. Snart kommer ni att kunna se lite handritade bilder. Sitter just nu och skissar lite och leker som sagt med formerna. **************************************************** FINNS DET NÅGRA AV ER SOM SKULLE VILJA HÄNGA PÅ ETT SÅDANT PROJEKT SÅ VÄLKOMNAR JAG ER ALLA. ELLER KANSKE ÄR DET NÅGON SOM BEHÖVER KREATIVA TIPS? **************************************************** Tack för ert stöd boyz, jag hoppas att vi kan utveckla denna diskussion till något kul. Håll igång, det behövs. För våra bilar är verkligen något vi borde alla lägga mycket tid på. De behöver lyftas fram ännu mer. Hälsningar Zebastian |
| vad har du för färg på interiören då | |
Zebastian |
Just nu är allt black. Men planerar att leka med gul-svarta lösningar. Vita mätare sport stolar etc. Delar upp detta projekt utifrån tre steg. exteriör, kraft och prestanda samt slutligen interiören. Har du något roligt bmw_jerry? (interiören) |
| nja ...skolade stolar skulle vara snyggt eller mstolarna..dvd tv och sånt är ett måste | |
Zebastian |
Hmm Varför är dvd ett måste? misstänker att du själv äger sådant :) Funderar på göra om lite? Har precis beställt Hamanns fina 19'' PG2 STAGGERED. Härligt fina och unika monster. |
| ehhe ja äger ingen bil än men jag ska oxå bygga nåt...dvd är collt att ha i bilen..dem flesta grymma byggen har de och sen kan det vara skönt att kolla på nån film när man tex står i kön nånstans...haru nån bild på fälgarna | |
| vad tänker du göra med motorn...haru nåra planer för att byta eller ska du trimma | |
| vad tänker du göra med motorn...haru nåra planer för att byta eller ska du trimma | |
Zebastian |
Gå in på hamanns hemsida och kolla in pg2 19'' lite dålig bild tycker jag de är mer lik pg3 i verkligheten (färgen alltså) |
Zebastian |
ja den skall väl bytas ut!!! |
| vad ska du ha för nån då | |
Zebastian |
Ja, det finns en hel del att välja bland. den dan det kommer bli aktuellt öska jag höra mig för om det bästa.... Du själv måste snart skaffa dig en sådan leksak. hör av dig bara när det blir dags.... så får du en hel del tips säkert från alla här på sajten..... |
| hehe...jag ska kanske oxå skffa z3...just nu står det mellan e36 och z3 | |
|
Om man vill ha så stora hjul (20")på bilen är det väl bättre att spana in en Volvo BM eller nått, där passar de ju i alla fall! ;-) /B |
|
| Jag är en riktigt fantasifull kille som kan säkert kan hjälpa dig mycket! hör av dig på nått sätt här på autopower eller på min msn (jocke_melen@hotmail.com) , ska bli kul iaf o följa ditt bygge =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.