AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.054

Insättning av larm

St
28
Steken
320 coupe-92
Hej!
jag har nu haft inbrott i min bil och måste fixa upp den och högst på listan är ett larm!
Hur mycket kan det kosta att fixa ett bra larm till min bmw 320?

tack på förhand

Steken
Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Ett Cargard kostar ett par tusen:D Inte så farligt faktiskt! Kolla in på Länk så får du se lite olika larm:P!

_ _ _ _ _ _
E30 2,3L med lamelldiff!!!!
bmwdr
Hejsan! Ett larm kostar allt från 1500kr och upp till ca 8000kr.. Fråga är vad du behöver.. Jag tror du behöver ett "normalt" larm med dom vanliga fuktionerna! Tex ett CarGuard 950S tex..KOstar ca 2700kr + indstallation som jag själv brukar ta ca 1000kr för att göra... Hör av dig om du är osäker på något.. Om du blir medlem i E36 klubben där jag är ordf så får du desutom rabbat på arbetet.
Tänk på att det måste intsalleras av en fack man för att försäkringen ska gälla..

4år inom larm branchen!!!

Vinden i nacken en skön sommardag ;)
bmwdr har rätt. Men för ordningens skull kan man kanske nämna att förhållandet till försäkringsbolagen varierar en del, man kan installera själv om man känner sig säker och kunnig, man kan be om ett funktionsintyg på anläggningen från larminstallatör, det skall vara rätt godkännande på larmet osv. Man kan får självriskrabatt eller eliminering med godkänt larm vid ev. inbrott själva försäkringen gäller dock alltid. Det som vissa bolag brukar kräva för att försäkra är godkänd startspärr, kom som standard omkring -97 på bilar inom EU.

FP
bmwdr
Folke har aldeles rätt i denna fråga! Men hör av er om det är några problem!

Mvh Daniel Ordf E36 Klubben

bmwdr
Folke har aldeles rätt i denna fråga! Men hör av er om det är några problem!

markus00
Har ett defa-larm som jag är väldigt nöjd med...
Minns ej modellnamnet men kostade runt 2500 kr.
bmwdr
Själv så föredrar jag ju CarGuard! Bästa på marknaden!

Sp
21
Spave
325IM -90
gsm larm är inte dumt, Så har du extra koll.

Se detta... lite dyrt kanske. Sedan behöver man en gammal gsm telefon för 495kr!??!
Länk
T70C från CarGard fixar detta och mycket därtill tillsammans med GSM-modul. Rekommenderas.

FP
bmwdr
Men T70C fungerar inte på alla bilar!!! OBS!!!

Med lite klurighet går det på de allra flesta eller hur menar du?

FP
bmwdr
Ska vara intregerad starspärr i bilen org för att det ska fungera! Du kan läsa om det på deras hemsida!

Riktigt. Men alla bilar efter c:a -97 har detta. Jag menade mera funktionen som ett bra larm med GSM osv, detta funkar ju även om bilen inte har startspärr.

FP
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
T-70C har ju som sagt ingen egen startspärr men det har 950s fast det finns ju inte längre eftersom det inte är godkänt av bolagen eftersom det inte har stöldskydd som 850s har. Stöldskyddet som sitter integrerat i 850s är Cg 200s som man även kan koppla in till T-70C och då blir ju även ett larm avsett för Eu bilar före -97 godkänt med det.
Kompakt skrivet det där men ni förstår säkert.

MM
bmwdr
Hmm oki?!?! Det är godkänt det larmet! 950S monterar ca 2st sånna larm varje dag! Men det är kanske lite olika från bolag till bolag..

Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
CSD rekomenderade inte mig att sälja (köpa) 950 från års-skiftet 02-03. bmwdr har du någon erfarenhet angående boatgard från csd. Jag tänkte dra in ett larm i båten lagom till sommaren. :)
Vi brukar ha med alla bolag att göra när det gäller försäkringsskador och då rekomenderar och installerar vi larm i samband med reparation.
950s larmen var ju guld att installera, synd att vi inte gör det längre.

MM
bmwdr
Ja jag kan en hel del om dom larmen! vad är det för båt som du har tänkt att ha det i?? Jag har intallerat 2st i hela mitt liv var av dom gångerna var det min båt och kompisens båt :) he he.. men det är inga svårigheter alls med det..

Mvh Daniel Ordf E36 klubben

Finns inte CG950S längre? Det fanns iaf förra veckan...))

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.