AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
942

Lampen kontroll Modul

Gr
56
Griffin
523 iT - 98
Hej,

Jag har ett märkligt fel på min 530:a. Höger halvljus har slocknat. Jag har testat lampan, säkringar, kontrollerat ev. kabelbrott samt testat med en fungerande LKM-modul!!! Ingenting hjälper - är det någon som har en idé om vad som kan vara fel?

mvh

J
joakim_e
alltså gissar på att du inte har ström fram till lampsockeln, kolla om du har störm på sökringen om så inte så kolla strömen och jorden till den säkringen om de inte skulle hjälpa prova med att byta ut kablerna.

// Joakim
tudor
Hade en kompis som hade samma problem. Han hade ström till lampan om man mätte i sockeln, men när man satte i lampan så lös den ändå inte. På hans bil var det en lödning på undersidan av säkringshållaren som var dålig, och vad jag har förstått när man i efterhand har pratat med folk så är det ett ganska vanligt problem..
Gr
56
Griffin
523 iT - 98
Tack för råden.

Jag har faktiskt löst problemet nu under kvällen. Det var ganska enkelt. Felet låg i själva manöverkontakten inne i kupén. Detta kanske skulle ha varit det första ställe jag borde ha kollat på men man lär ju så länge man lever....

Ha dé

J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.