AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.201

Kan bilen bli överhettad?

Har en 735 -91 När det blir mycket stadskörning, så blir ju självklart motorn varm och fläkten ska sätta igång, bara det att min tempmätare klättrar raskt upp till nära kokpunkten dvs lite över 3/4 av tempmätaren, då sätter fläkten i gång och tempraturen går ner... Men man undrar ju varje gång tempmätaren börjar klättra vad som ska hända? Är det någon som har samma symptom? Ska det rent ut sagt vara så här?

Man sitter ju själv och svär på de bilister som skapar köer när deras bilar kokar(oftast gamla häckar)...
:)

Orolig

Johan
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Har du kollat viscokoppling i fläkten?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
fjamsetramsa
Kanske fel på termostaten???
du har väl kollat så du inte har luft i systemet?
Inget fel på viskokopplingen och det är kylarvatten i systemet, men kan det finnas en annan luftnings ställe än påfyllningen?

tack iallafall för alla tips...

Johan
Jag skulle iaf byta viskokopplingen, det är ett vanligt fel på M30 motorn. Naturligtvis behöver det inte vara felet men viskon lönar det sig alltid att byta.

Mvh
///Jonas
M535'an Länk

Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Hur mycket går en ny viskokoppling på hos BMW?

///Jesper

BMWCS #5494
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Han skriver ju att nar flakten satts pa sa gar tempen ner, da bor det ju inte vara flakten? Tror pa termostaten, karvar lie sa det kravs mer vame for den att oppna, sen sa oppnar den till slut och da gar varmen tillbaka till det den ska vara. Min teori! Och det ska inte vara sa!
du luftar den med lite lutning på bilen (fören uppåt) luftningsskruven sitter på termostathuset. (om du har luft i systemet, kan det sluta med att toppen spricker)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.