AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
988

Vem fyller AC?

classe
Vem fyller AC till bra pris i östergötland? det börjar bli varmt nu!
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Branzells tex : Länk
classe
jag tycker de var jäkligt otrevliga! tänkte på mera informellt!
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Inte så lätt att få det som du vill..det är hårda kontroller på alla som sysslar med AC ..sen så fylla på AC njaa..det räcker ju inte riktigt med det det ska vacumpumpas och läcktestas också..oftast så är det faktiskt beroende på en läcka att det inte funkar..du kan utan att blinka räkna med allt mellan 1000 kr upp till ca 15000 tusen för att få igång en AC beroende på vilket fel det är
classe
det kan också vara så att det sakta men säkert har sipprat ut under en 10 års period och om så är fallet är jag inte intresserad av ngn annat än fyllning
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det vanligaste felet är att Kondensorn sagt upp sig då landar det på ca 5 lapp
mr_xc99
va kostar jobbet dvs byta ut den gammla ac kondesorn mot en ny och sedan fylla på ?
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
mr_xc99: Har precis skivit det
Hehe, detta känner man igen. När man tittar på bilar i bilfirmor och frågar om AC´n fungerar så får man alltid det svaret. - Ja, men du måste fylla på den. Oftast så brukar de vara sönder så vitt jag vet iaf...

// Leone

Min bil
Länk
Jag gav 3500 för byte av kondensor för två år sedan. Inklusive allt.
Tillkom gjorde ju naturligtvis en fyllning av gas samt läcktest runt kondensorns kopplingar.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det skiljer ganska kraftigt i pris på AC om man frågar runt lite..jag tänkte få ingång min förra sommaren, här i sthlm så låg priset ganska lika på de flesta ställen just på det jag frågade om..däremot så var samma jobb tusenlappar billigare ute i landet billgast var Jönköping hade helt klart vart idé med en ledig dag och utflykt med familjen det skilde 3000 spänn ..billigast är ju naturligtvis om man kan byta lite saker själv innan man åker till Ac firma om man vet vad som är fel..Kondensorn kostar mellan 1800-2200 hos en kylarfirma tror BMW tar 3500 för den,vill man då promt låta BMW ta hand om bilen så spar man en bra slant genom att ha Kondensor med sig dit..
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Precis som Classe säger så kan hans köldmedium bara ha läckt ut, vad jag förstod så har han inte haft nå problem i iaf 10år, när inte ac används så brukar det läcka vid axeltappen på kompressorn, därför bör man köra ac ibland även på vintern!

Men är det annat läckage så kan det blir dyrt som gto80 säger!

//Mvh Simon
Pi
9
Piggelin
523i Touring -00
gto80!

Vilken firma var det som var billig i Jönköping? Skall lämna in min bimmer pga AC-strul och jag bor i jkpg.

/Piggelin
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Branzells förra året när jag kollade på priser
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.