|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Köpte en 328i igår och kan bara säga tack till Niklas som ville sälja denna underbara bil till mig! Hade kramp i käken igår när jag gick och la mig har haft ett leende på läpparna sen jag skrev på ägarbytespapperet!! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! | |
|
grattis!! är de stor skillnad på draget..(accet) mellan din 325:a mot 328:a??? till nästa år funderar ja på ant en 325:a 328:a coupe eller m3.. är de värt dom extra slantarna man får lägga på en 328:a?? Min pärla :-) Länk |
|
|
Har ägt båda modellerna och visst är 328:an trevligare. Inte lika "busig" i karaktären som 325:an men behagligare och lugnare. Bättre effekt på låg och mellan märks tydligt. /Anders Länk |
|
|
TACK!! Jag är superlycklig! Ja det är väldig skillnad faktiskt. Blev förvånad igår när jag provade den, första gången jag körde en 328, såå mycket mer drag från början. Provade den lite på motorvägen hem och uppe i hastighet på höga varv är den om inte lika så marginellt snabbare än 325:an...men vilket drag från start! Jag tycker absolut att det är värt de där extra slantarna...i alla fall om man har dem :) Men det man kanske kommer att sakna från 325:an är kicken som kommer vid 4000...den finns ju inte på 328:an... Du har ju redan en fin bil du också! En cab och allt :) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Vaddå de extra slantarna? Det är väl knappast några större skillnader i ägandekostnader mellan 325 och 328. Försäkringskostnaderna var t o m högre för 325 för min del... mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Tror mer att han syftade på inköp....ägandekostnaderna är nog som sagt väldigt likartade. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
| Jag kan bara hålla med dig, har haft min i ca 1 månad och det är bland det skönaste jag kört. Jag tycker steget från 325:an är stort. | |
|
yes syftade på inköp... jope e toknöjd med cabben :-) men sen kommer problemet till hösten när man ska ställa av cabben, å köra nån sunkig vinterbil :-( förra året hade ja en opel gsi cabbe rätt nice :-) i vintras 240 turbo.. pinsamt men gött drag faktiskt... vet inte än vad de blir till vintern, men men.. förhoppningsvis nån e30 modell som man kan få tag i lite billigt kanske.. plus måste säga att e36 e den lätt snyggaste modellen :-) m-utförande :-) får fundera lite vad de ska bli nästa sommar men de lutar åt en 328 e-36... men m3:an vore drömmen men svårt att hitta nån som inte e slutkörd å till rätt pris.... spookshow.. : när får man se bild på pärlan?? i galleriet?? Min pärla :-) Länk |
|
|
LeeRoy, Varför inte Hardtop? Då har du en snygg coupe på vintern.. /Anders Länk |
|
|
Antog de :) Ja det är väl tråkigt att åka nåt sunkigt på vintern...men man kanske uppskattar det man har på sommaren mer i stället då kanske. Men en hardtop är ju som sagt ett alternativ annars! Ja de är väldigt fina! Min är med full m3-optik :) Toksnyggt! Jag tittade lite mot m3 jag med men det är ju sååå dyr försäkring så jag blev aldrig riktigt intresserad ens... Jag skall tvätta och putsa på pärlan ikväll och fota lite så kommer det ut bilder snart nog :) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
mmm 328 är trevlig...kanonnöjd med min. nån som upplever ett klart mullrigare ljud i 328 än 325? min kompis har en 325 och båda tycker att min 328 låter mer och mullrigare. bägge har ogrinal avgas. kanske lite off topic men men :P MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
|
Jag vet inte riktigt...de låter väldigt olika när man startar i alla fall tycker jag. Jag skall starta dem i helgen brevid varann och jämföra ljudet :) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Harris_85: Intressant iaktagelse...själv tycker jag avgasljudet från mitt originalsystem låter ganska töntigt (=ljudlöst) vid tomgång. Låter klart mulligare i 325 med originalsystem på tomgång. Ett Eisenmann system kanske kan råda bot på detta :) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
jope har funderat på hardtop.... men lacken e så grymt fin å inte en rostfläck så långt ögat når... e tokskraj att saltmonstret ska börja äta på den :-( plus att bilen aldrig är vinterkörd vilket håller upp värdet en del, känns dumt å köra vintertid då.... Min pärla :-) Länk |
|
|
glömde tilläga att visst vinterbilen har sin charm, man svär å e förbannad... å saknar sommarbilen... kom en liten tår i ögat när ja startade beemern i våras, som ett lyckligt barn på julafton.. hehehe,,, sjukt egentligen vilken betydelse bilen har för en.... kanske skulle söka hjälp.. hahaha.. Min pärla :-) Länk |
|
|
Det där känner jag igen LeeRoy....ibland undrar man om man inte egentligen skulle vilja ha bilen som sambo haha En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
jope provade de,, förra tjejen blev galen på mig för ja putsade mer på bilen än på henne,, så ja dumpade tjejen :-) pallade inte gnället.... brudar fattar inte att få en blänkande bil tar ca 6-7 timmar.. om man ska tvätta, polish, vax, damsuga, ställa in stereon, fixa lite med nånting som strular.... hur faen ska man ha tid å umgås?? hmmm men de e de värt... får hitta nån brud med samma intresse... Min pärla :-) Länk |
|
|
Köpte min 328 idag, den är ju helt sjukt underbar. Den har egentligen allt man kan begära, Harman/kardon ljudpaket med bmw orginal cd, nya digitala kliman, stora färddatorn, sportstolar i mocca/tyg med blått inslag som matchar lacken, Asc, Taklucka, M-paket, M-Chassi, m.m Dessutom går den som en dröm. Kan inte annat än att rekommendera denna underbara modell... |
|
| hehe ja 328:an är så jäkla SKÖN o ratta! Jag är fortfarande i himlen när jag gasar på lite. Njut nu :D | |
|
Den är FÖR skön att köra tydligen.....fortkörningsböter i helgen :( En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
| hehe tat lugnt nu :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.