AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.404

Tappar hästkrafter e30 325?

sl
48
slacker666
320i touring 89
Hej!
Har ett litet problem här och undrar om andra har på sina bilar.
Det är så att jag har lite strul med min motorfläkt att den slår igång för tidigt innan motorn har hunnit bli varm. Jag tycker att när fläkten börja jobba (man kan inte undgå att höra när den slår igång) så tappar man vrid i bilen, som att man tappar hästkrafter. Tycker att bilen går avsevärt vassare och tystare när den är kall och inte fläkten jobbar för fullt. Är det nån annan som märkt detta?? eller är det bara jag som har hjärnspöken? =)

Vore evigt tacksam för alla svar på detta problem!
Låter ju konstigt det där, kan ju vara så att den snor ström.
sl
48
slacker666
320i touring 89
mmm konstigt som fan, det är ju inte meningen att man ska få en stöt när man tar i tändkabel...jaja det kanske inte är annat och göra än att byta tändkablar och stift, den går ju ojämt på tomgång oxå som att den missar på en cylinder ibland så nått fel är det ju :(
Jaaa! men där har du ditt fel till 90% iaf!

Kan vara så att porslinet är sprucket eller att det har oxiderat också..men byt ut dom så ska du nog se att bilen går bättre! :D
Visa användare
159
nybörjaren
325iK -87
va det inte så att den går bättre kall för den får mer soppa då?
sl
48
slacker666
320i touring 89
jo den går bättre när den är kall, innan fläkten börjar arbeta för fullt. Det här att den dessutom går dåligt på tomgång och bluddrar lite (som att den missar på nån cylinder) måste ju nästan ha att göra med att nån tändkabel är dålig, för man ska väl inte få en stöt från en kabel när bilen är igång?
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
slacker666 : nej du skall inte få en stöt av tändkabeln när den är i gång... byt kablar så kommer de bli kalas... inte märkt att bilen dratt ovanligt mycke soppa på sistone??

Min pärla :-)

Länk
sl
48
slacker666
320i touring 89
nä den har inte dragit mer soppa tycker jag, kan den göra det om man har strömfel?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.