AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
681

Lager-ljud underifrån E30

Andreas
På tomgång med friläge i hörs ett svagt knastrande underifrån bilen, låter precis som ett dåligt lager. Ljudet upphör direkt jag trycker ner kopplingen. Vad är detta? Någon som vet...
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Det är urtrampningslagret... Jobbigt att byta, sitter mellan växellådan och motorn...
/Peter
Stefan.P
det e med all säkerhet urtrampningslagret. Byt det när du byter koppling. jag har samma fel på min, men har kört 600 mil sen jag köpte bilen och det har inte blivit sämre. Har en polare som hade en 325 -87a. han köpte den när den hade gått 4000 mil, sålde den när den hade gått 9000. Urtrampningslagret rasslade hela tiden. Ingen jättefara. det kan ju skära riktigt, och då får man ju ta smällen... Men jag tänker inte byta mitt förrens kopplingen e slut.
Visa användare
253
Hazze
318-83 e21
M3 e46-01
316ti compact-02
tyvärr tror jag inte på det,troligen ingående axelns lager som låter,men troligen så håller det länge till.
byt olja i lådan,blir inte sämre av de!

Andreas
Tack för svaren. Är det svårare att byta urtrampningslagret än inkommande axelns lager? Hur som helst får bytet vänta, det är tydlinget inget akut. Bilen var på oljeservice för ca 500mil sedan, men tänkte passa på att fråga om man kan kolla oljenivån i lådan på något sätt?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Fyll på i den översta pluggen så mycket det går (om bilen står vågrätt!) Då har du rätt mängd....

Mvh
Anders S.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.