|
|
|
|---|---|
|
Hej på er. Mina bromsar tar så förbaskat dåligt.Dom känns inte alls exacta och biter dåligt. går knappt att tvärnita när man kör sakta.. Jag har bytt belägg för ca 200-300 mil sen. Bromspedalen är ganska seg att trycka ner men den går inte i botten. Kan man få luft i systemet? Hur gör jag lättast för att få ut den? vad kan det annars vara? Den droppar inte olja och slavcylindern är nyligen bytt. Mvh, Christian | |
bmwracing |
Visst kan du ha luft i systemet, tar det bättre om du pumpar några gånger på pedalen så kan det vara luft. Men om pedalen "segar" sig neråt en bit kan det även vara okens glidpinnar som behöver fettas in, eller att kolvarna kärvar. Enklaste sättet att få bort all luft är att inhandla en enkel bromsluftare som kopplas till huvudcylindern och trycksätts av ett av hjulen ex reservhjulet. Du bör släppa ut trycket i det däcket så du har kvar drygt ett kilo, sen öppnar du en luftnippel i taget till all luft är borta. En sån luftare kostar ca 250:- hos en tillbehörsbutik. |
|
Är vätskan nyligen bytt i systemet? Om den inte är det så kan det vara en god investering att byta till ny och fräsch vätska i samband med att du luftar. Bromsvätska är en färskvara som bör bytas med maximalt två års mellanrum. /Anton |
|
|
Den byttes när jag bytte slavcylinder. nästan två år sen... Den tar bättre om jag pumpar pedalen. får nog höra med ngn verkstad. det där lät invecklat ;) Mvh, Christian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.