|
|
|
|---|---|
ulfson |
Jag har ett problem med min Bavaria Professional. Ibland så tappar den ljudet hörs lite svagt i någon högtalare samtidigt så försvinner lyset i displayen till knappt läsbart. Men ibland så funkar den perfekt. Är det någon som har haft problem med detta på en E-34. Det sitter stora ljudpaketet i bilen.Kan det vara nå problem med kontakterna på steget ärg eller dylikt.. |
|
Låter helt spontant som att stereon får för lite ström. Går andra lampor i bilen också ned? Eller är strömmatningen till själva stereon glapp eller liknande? MVH //Nyligen BMW frälst |
|
| Jag har gåt igenom det mesta,men alla spänningar till stereo + radio mottagare samt slutsteg finns, måste ligga på lågnivån. Behöver stereon 12 eller 14 V det är precis som om det är för lite ström till radion lyset reagerar på varvtalet tycker jag ??? | |
|
Stereon ska för bästa effekt ha ca.14V Det låter som att din generator är sliten och laddar dåligt. Min generator la av helt för ett par veckor sen och min bil är inte så mkt äldre än din så generatorn kanske är på väg att lägga av. Mät hur många volt det är från generatorn när du står på tomgång. Det bör vara minst 13.8V. Som sagt min generator la av helt och min bil dog. Så kolla generatorn, inte bara för stereons skull... MVH //Nyligen bmw frälst. |
|
| Generatorn är kollad den ligger på ca 14V så den är det inte,bilen har inte rullat så många mil så generatorn borde hänga med ett tag till,däremot är det dags för byte av fläktremmar mm får försöka leta reda på ett lika slutsteg och skifta få se om det är det som ballat ur. | |
| Äntligen har man ljud igen. Det är inte all ggr som 2 fel uppdagas samtidigt. Lyset i bandspelaren berodde på glapp kabel i kontaktdonet till bandaren, ljudet berodde på hifi-förstärkaren, kommit in fukt under en drossel så en av koppartrådarna ergat av. Detta slutsteg sitter lite väl oskyddat där bak tycker jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.