AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
711

Centrallåsenhet/motor E46 sedan

Någon som vet var centrallåsenheten eller motorn sitter på E46 sedan. Jag har det tydligen vanliga felet där det helt plötsligt bara går att få upp förardörren med nyckel och det händer ingenting när man trycker på fjärrkontrollen. Jag tänkte ta en titt på hur det står till med centrallåsenheten men då är det ju en fördel att veta var den sitter :0). Sitter den i förardörren eller? Någon som har fått sin utbytt på BMW och vad kostade det i så fall? Det kan väl inte vara så svårt att byta själv? Har inte haft felet på ett bra tag nu men så ikväll kom det igen. De andra gångerna har det börjat fungera lika plötsligt igen som det slutade fungera.

Tacksam för svar!
Ingen på detta forum som vet detta?
Pe
77
Perrab
520i E60 -03
jo den sitter under/bakom handsfacket. En vit dossa ca 20cm*7cm
Det går ej att hitta något fel i dessa enheter.Utan det är bara att köpa en ny tyvärr.
Fast jag har en dom funkar ibland om du vill köpa :)
Vad kallas denna dosa på "BMW-språk", dvs vad säger jag om jag vill beställa en på BMW? Bytte du din själv eller? Är det bara kontaktanslutningar borde det vara lätt att byta själv eller? Bort med handskfack då så ser man den?
Pe
77
Perrab
520i E60 -03
C-lås enhet tror jag skulle funka om du ringer till BMW.
Du kan byta den själv, men den måste kodas efteråt med BMWs instument så du måste till verkstan iallfall o nyckelfjärren måste kodas om.Fast det kan du göra själv,dock så måste du göra båda nycklarna samtidigt annars så funkar bara den som du presic gjort
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är låscylindern du bör byta i dörren den kostar ca 1000lappen.
Asken
Pe
77
Perrab
520i E60 -03
Han skriver ju att det funkar bara med nyckel i låset.
Men inte med fjärren.
Hur kan det då va fel på låset ????
Det stämmer att det funkar att nödöppna förardörren med nyckel dock enbart förardörren, inget annat. Låter som om besparingen inte är så stor med tanke på att BMW måste koda efteråt. På telefon trodde de att det var någon av dörrarnas brytare som strular, låter ganska troligt eller va tror ni? Har tid på tisdag så vi får se. Återkommer med resultat.
Pe
77
Perrab
520i E60 -03
jag gissar på modulen o den kostade runt 2800:- eller nåt likande.jag byte den själv o kodade med bmw dator själv,fast då har jag polare som jobbar där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.