AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
792

M3 E36 sänkt 40 runt om, bild önskas omgående

M3-Mackan
Någon som har sänkt en M3 E36 40 runt om. Hade velat se en bild hur det ser ut...

-Mackan-
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Sänkte min 30/30 och det tog i bak med 235-40-17 när det satt fler än 2 i bilen.

Bild på min sänkning;

Länk

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Och som vanligt när man länkar till passagen så måste man kopiera länken och klistra in den i webbläsaren. Direktlänka tillåts ej.

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
nikkieb0y
40MM? inte funderat på mer? typ 70? :)
M3-Mackan
Jo, men det kan bli för lååågt ;)

-Mackan-
nikkieb0y
haha. ja men det är ju det som meningen med en sänkning? eller har jag missuppfattat det hela...? jo, det kan va lite jobbigt med en sån låg bil ibland.
Min är rätt så låg med....:) Bakdäcken försvinner nästan helt där bak i hjulhusen...bara fälgkanten som syns...har dock breddade skärmkanter å fälgen är 9.5" breda å däcken som sitter på är 245-35-18 :)
hmm...jag yrar....klart att bakdäcken försvinner helt där bak...dom försvinner inte där fram iaf om ni vet vad jag menar :)
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Min ska vara sänkt 30 mm, kan inte ha bredare däck än 225 bak, det är ju en liten nackdel !

Bild finns i galleriet !!

Först gaaaasa...sen bromsa...
nikkieb0y
på min får jag inte in fingret mellan däcket och hjulhuset. grymt snygg är det alle fall!
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Tycker ni det är snyggt när bilen är så låg att hela däcksidan ligger innanför skärmkanten? Själv tycker jag att det ser ut som om hela bilen har säckat ihop. Ser varken sportigt eller snyggt ut, bara osymmetriskt och fjantigt.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Smaksak det där. Själv tycker jag att bmw:s "originalsänkning" dvs sportchassi / M3-original är lagom. Mera sänkning blir lantisvarning...

/Anders
Länk
M3-Mackan
Bytte fjäderbenen fram igår. 40mm sänkning. Nu hör man ett lite skrapande ljud från vänstrehjulhus(speciellt när man svänger höger) Funderar om det kan vara fjäderskålen som blivit böjd igår(Vart lite våldsamma tag) låter iaf inte som om det skrapar från skärmkanterna...eller kan det vara så att fjädern inte ligger riktigt rätt i skålen?? Någon som har en idé? Tänkte hur som helst ta bort hjulet i em och kolla hur det ser ut.

-Mackan-
Smaken är som baken...precis som jag tycker att vissa är höga som höghus....typ...
Har en 60/40 sänkning som är kapat ett varv fram.
Sänkningsatsen är tillen sedan och sitter på en touring så det blir ju mer än 40 bak eftersom sedanen är lättare än touringen bak.
Däcken kryper lite innanför. 8,5x18 et35 med 225-40.
Helt orginal hjulhus.

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
Länk
nikkieb0y: Misstänker att det är du som har jonnys gamla m3.

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.