|
|
|
|---|---|
|
Jag läste lite annonser och så... hittade en annons där man hade skrivit: "snackare och däcksparkare undanbedes". Snackare vet man ju vad det och varför ngn skulle försöka sig på... men vad i hela världen är en däcksparkare och varför skulle man vilja sparka på däck? man får ju ont i foten... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! | |
|
En däcksparkare är en man (oftast) som går tvåhundra varv runt en bil som är till salu och klämmer och känner och tittar och synar men som inte kommer till skott och köper bilskrälet..... ///Tobbe |
|
|
Bra att detta klargörs eftersom jag trodde det var folk som kom och provkörde hårt (slet på däcken)! :D /Manray/ |
|
|
Ointresserad fluktare med en oerhörd lust att få "köra skiten" ur bilen ifråga. Inte egentligen sugen på att handla vagnen ifråga...Han saknar både kunskap att kontrollera bilen på ett seriöst sätt+att pengar saknas i många fall :) Han funderar bara hur han skall få tillgång till nycklarna på ett trovärdigt sätt för att få "prova" bilen ;) Det är min tolkning av ordet "däcksparkare"... Mvh Janne. |
|
|
Jaha där ser man.... tack för hjälpen! En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
Däcksparkare= Bilspekulant som genom att sparka på däcken kan avgöra bilens skick, historia,pris mm ( kolla själv fler än du tror ( även du själv??) sparkar på däcken på en bil man kollar.....) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
har aldrig sparkat på en bil i hela mitt liv.... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.