|
|
|
|---|---|
|
Hej En av mina kylarslangar sprack 3 cm och större delen av vattnet rann ur, turligt nog så skedde olyckan på en jättekort resa till närköpet. Nu till frågan var får jag tag i ny slang och om jag måste krypa till korset och köpa den hos BMW vad kommer den att kosta. Sen antar jag att det är idé att göra så mycket som man kan nu när systemet ändå ska spolas osv, jag funderar på att byta kamrem, finns det nått mer man kan sysselsätta sig med när kylet är borta? H Janne | |
|
Slangarna är nog inte så dyra om det inte är nån historia som är vulkad typ en grenad slang /Stefan K |
|
|
var det stor slang eller en liten? fick byta en slang på min förra 525 och den var den övre med returen och den var rätt stor, tror jag betalade 500kr för en jäkla slang! tänkte köpa en billigare på mekonomen eller biltema men dom hade inte en sådan dimesion.... MvH Bmw 4-ever |
|
|
haha, ursäkta om jag skratta lite, jag ´var precis med om samma sak för nga dagar sen. Jag åkte till Bmw i Danderyd och beställde 2 st kylarslangar. Alltså dom från kylaren till motorn (den som är uppe vid expan. k'ärlet och den som är nere på andra sidan. det var en slang som gick sönder men jag bytte båda. dom kosta (tittar på kvittot) 438 kr. vet ej vilken som kosta mest, men förmodligen den längsta. jätte lätta att byta själv, men se till att skruva dit "låsringarna" ORDENTLIGT. jag slarvade med en och slangen lossna efter lite körning, var ju bara att lufta om igen :) Lycka till. Jag har en 525-95 |
|
|
Beemlover känner igen det där med att spänna låsringarna ordentligt, för mig läckte därifrån vilket resulterade att man fick fylla på mer kylvatten...och då hade jag spännt rätt hårt ändå men inte tillräckligt hårt. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det var den övre som gick åt skogen men jag tror att jag byter alla (tre?) dom grova slangarna? Ska man ha nån specialglykol när man fyller på igen? H Borken |
|
|
äh de tror jag inte, köpte själven "vanlig" på Statiol. men det blir en del för det är väl en del som ska fyllas på. Har hört att man inte ska blanda olika kylarvätskor??? Vart sitter din tredje?? jag har ioförsig inte Ac, men spelar det ngn roll? eller menar du den som är under expankärlet??? Peter78w: nu har jag skruvat åt så hååååårt jag bara kunde, hoppas de räcker :) |
|
-BeeMWe- |
80 spänn kostar den lilla böjda, iaf till 535an. |
|
Jag bytte båda dom långa slangarna och den ena (11531722214) gick på 195 och den andra (11531287651) 167:- relativt billigt. H Borken |
|
| Var försiktig när du drar åt slangklammorna! Anslutningarna på kylaren är av plast och den plasten kan spricka om du drar slangklammorna för hårt. Så tänk på det. | |
| Ok tack för rådet | |
|
Tror inte det är fysiskt möjligt att spräcka plasten om man drar slangklämmorna med skruvmejsel som jag förmodar att ni gjort. Tar du en 7mm hylsa och ett litet spärrhandtag får man vara lite försiktig. __ Letar vita framblinkers! |
|
|
Hejsan igen Bytt slangarna och luftat och luftat och luftat. Nu verkar jag ha fått ur den mesta luften det enda som oroar mig nu är att kylarvattnet skummar brukar deet göra så??? H Borken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.