|
|
|
|---|---|
m-king |
Jag har hittat billiga 17 tums fälgar från en golf 3:a, men säljaren säger att dem även passar andra, fälgarna e 4/100. men et:n kanske inte e d samma, undrar om någon vet? det gäller en 318is e30. |
|
De bör passa, med viss reservation för fel inpressning. Jämför själv här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Gissar på att Golf 3-fälgar hamnar ca 2 cm längre in i hjulhusen än vad det egentligen ska vara. Kan fungera, men blir inte så våldsamt snyggt. Här är en 325 E30 med hjul tillhörande en Honda Civic: Länk Golf och Civic har liknande ET på fälgarna. Jag tycker att de ska ut lite mer, men det är en smaksak. Kanske kan bli problem med att fälgarna tar i bromsoken fram, men det bästa är väl (om du inte har så långt) att åka och prova hjulen på din bil. /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
| De passar säkert, men kommer troligtvis nån cm längre in. Men se till så att dina hjulbultar har tillräckligt stora koner så att hjulet kommer i mitten! centreringsringar funkar också... | |
|
Navdiameter är samma (57,1 mm), så det är inget problem. Försök få reda på vilekn inpressning de har. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag vet inte om de går att montera överhuvudtaget. Risken finns att de tar i fjäderbenen fram. Detta kan man avhjälpa med spacerplattor men den metoden är olaglig och isf bör du använda bra spacers med centrering och de kan vara ganska dyra. Jag har själv haft stora problem med ET till min iX och talat med diverse däck och fälghandlare om detta och alla säger att man inte ska gå ifrån ET mer än ett par mm och att fel ET resulterar i att bla drivknutarna slits väldigt fort. nu har jag inte följt deras råd och kör omkring på en "nödlösning" med kraftigt avvikande ET, fast på min iX så har jag RWD anpassade 17tummare och de breddar för mycket utåt istället för inåt som golffälgar skulle göra på din BMW. Högre ET gör mao att fälgen breddar mer inåt och lägre att den breddar ut mot skärmen. Om du skulle råka ut för en olycka så kan f-bolaget tom neka dig ersättning om de märker att fälgarna inte har rätt ET. Golfen har ET38 och RWD e30 har ET24. Hoppas du blivit lite klokare, lycka till ! Jag vill köpa golffälgar till rimliga pengar så om nån känner sig träffad så är det bara att kontakta mig, helst i GBG-området |
|
|
Original inpressning till E30 är: 6.5x14 ET35, 6x14 ET35 och 7x15 ET 24 Golfen har ET38 som original, dvs 3 mm längre in jämfört med 14" på E30. Ta reda på vad golffälgarna (jag antar det är piratfälgar) har för inpressning och bredd, så kan vi hjälpa dig att svara om de passar. De flesta eftermarknadsfälgar brukar bygga utåt, så det borde inte vara något problem. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
I OCLBrorssons lista står det ang E30: Se Golf III Så det borde ju passa om inte ET är för högt på fälgarna... /Johan |
|
|
6.5x14 ET30. ------ BMW CS #04839 Min 525i: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.