AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.611

Eloge till Förenade Bil i Fosie!

Har haft min bil inne på service idag hos Förenade Bil i Fosie och vill passa på att berömma och tacka verkstadschefen David för ett fantastiskt bra bemötande. Borde vara ett riktmärke för fler auktoriserade verkstäder som tyvärr i många fall verkar få hård kritik för just dåligt kundbemötande i många undersökningar.
Här blir det i alla fall högsta betyg och jag kommer, så länge jag bor i Skåneland och kör BMW, att serva min bil där.

Att man dessutom får 10% rabatt på både arbets och materialkostnaderna gör inte saken sämre.

Kan alltså rekomendera alla BMW ägare i regionen att anlita Förenade Bil i Fosie för auktoriserad service!

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Jag kan bara instämma!
David är serviceminded för 5, och vet vad kundvård är.

Jag har hittills aldrig träffat en bättre verkstadschef, och kommer som Kristoffer alltid serva min bil där sålänge ja bor i Skåneland.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Instämmer helt!

Har iofs inte haft någon bil på service i Fosie, men de gånger jag varit i kontakt med nämnde David har jag alltid blivit trevligt och korrekt bemött, samma sak gäller säljarna - toppbetyg!

Tyvärr kan samma sak inte sägas om reservdelsförsäljningen, ni vet nog alla vad jag menar ;-)

Mvh,
Kalle
_____
Länk
TobbeBMW
Bor inte i regionen men jag vill bara säga att jag också har en "special" verkstad som jag lämnar bilen till, Superbra och man vet att man för rätt jobb utfört till att mkt bra pris.
Uf
34
Ufo Lindeman
528iA Touring -98
Kalle

Tyckte som dig innan men när man lär känna honom lite mer så är det en cool gubb fan.....
Han e en kanon gubbe om man tar honom på rätt sätt,jag gillar honom skarpt.
Ufo,

Ja jag skall väl erkänna att jag aldrig haft några problem med "honom" själv, just eftersom jag kunnat hantera hans sätt. Däremot har jag bevittnat hur det gått för folk som inte kunnat det, och det var så att man blev mörkrädd :-(

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Tänkte faktiskt skriva ett liknande inlägg. David är mkt serviceinriktad och alltid hjälpsam. Hade precis min bil inne på en insp 1 hos Förenadebil i fosie.

Förenadebil i centrum har dock fortfarande en hel del att förbättra.
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Allar har inte samma omdöme många inklusive mig själv har blivit dåligt bemötta på förenade bil i Fosie. Sök i forumet om ni vill.

Däremot kan jag varmt rekomendera Autosport i Limhamn. Auktoriserad bmw verkstad. Mycket schyssta killar.
Elhissen pajade, en månad efter reparation pajade den igen då bytte de ut allt inne i dörren, jag fick låna en bil o de bjussade på soppan under tiden. Lade massor av tid på att få rätt på den men jag behövde inte betala en krona.
/Daniel
Däni: Autosport är ICKE en auktoriserad Bmw Verkstad.

Dom har dessutom varit dyrare än bmw själva konsekvent när ja ringt för prisförfrågan.

Länk
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Jasså? då har jag helt missuppfattat det.
Men när det gäller priserna så kan jag ge följande exempel:
Ac:n slut kondensorn paj:
I fosie skulle de ha 14000 för att fixa det allt som allt.
Kostade 8000 på Autosport efter lite förhandlingar.
/D
Ok, ja hörde bland annat om byte termostathus/termostat och då låg de på 2000 kr när Fosie skulle ha 1500kr.

Länk
Haj...lite uppdateringar..Förenade bil-centrum..gamlingen har gått i pension..förtids...dom måste ha vatt på honom!haha
Anders33
Hej,

Ringde Förenade Bil i Fosie igår för att min 330iA -03 (inköpt jan -03 på just förenade bil i Fosie!) har börjat gnissla bak vid i och urstigning.
Fick då tala med deras servicerådgivare som heter Rolf, och sämre bemötanande får man faktiskt leta efter!
Enligt Rolf så var detta ett vanligt fel på E46:an och det var någonting jag skulle få leva med. Han var 99% säker att det var fjädrarna till handbromsen som gnisslade och om jag bara spände handbromsen tillräckligt mycket så skulle det inte låta något. Tilläggas bör att jag alltid spänner handbromsen tills det inte går mer. Frågade honom om han inte skulle kunna lyssna på ljudet, visst kunde han det men han var säker på sin sak om handbromsen, men visst om jag tvunget ville köra dit så fick jag det! Ska detta kallas service?? Blev så jävla förbannad så jag ringde upp en av deras säljare (Dick) och undrade vem är denna Rolf egentligen, fick till svar att troligtvis så hade Rolf mycket att göra och hade kanske haft en dålig dag på jobbet! Men det ska väl knappast inte gå ut över mig som kund!

Gjorde sedan en sökning här på forumet för att se om det var någon annan som stött på detta gnissel tidigare och mycket riktikt så avhandlades detta i en tidigare tråd. Tydligen bara att smörja genomföringen till handbroms wiren:en med kopparfett så skall ljudet försvinna permanent!

I vilket fall som helst så ska jag dit idag för att de skall lyssna på det, men hoppas att bli bättre bemött denna gång!

Mvh
Anders

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Helt horribelt Anders. Att vara trevlig i telefon bör väl ändå vilken idiot som helst klara av? Förmodligen hindrar väl SIFU-avtal från att gubben får sparken. Tala om för din säljare Dick att dina pengar med största sanolikhet hamnar någon annanstans när det gäller framtida bilbyten.
Anders: Ledsen att du råkade ut för en surmulen servicerådgivare, det skall inte behöva hända och jag tolerar det ALDRIG! Näst gång du ringer så ring direkt till verkstadschefen David så ska du se att allt löser sig på smidigaste sätt.
Han kan vara på semester, och då hade iaf jag väntat tills han återvänder. Du hittar direkt nummerna på Länk

Om du råkar ut för samma kille så förklara för honom vad nybilsgaranti är, om han nu lyckats förtränga det.
Fortsätter han så kontakta David eller Kontaka Christina på förenadebil City. Hon är verkstadschef där och är väldigt bra att ha o göra med(de är för övrigt hon som arrangerar Bmwcs klubbkvällar)

Ditt handbromsfel är i mina ögon långt ifrån vanligt och jag har inte råkat ut för det på någon av mina bilar.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Anders33
Tack för ert stöd!

Givetvis så ska man inte hänga ut någon med namn som jag gjorde, men blev bara så himla upprörd, när man lägger så pass mycket pengar på en bil (såldes för 470.000:- av förenade bil till den första köparen i Malmö -03), så förväntar man sig inte att få höra kommentarer såsom "det får du leva med" när man drappas extrema missljud.

Tror säkert att det kommer att gå bra idag!

Mvh
Anders

Anders33
Hej igen!

Var inne på Förenade bil i fredags och fick träffa Rolf personligen vilket gav ett mycket mer positivt intryck än tidigare över telefon.

Rolf följde med ut och lyssnade och förklarade att ljudet beror på att backarna till handbromsen skrappar emot, och för att slippa detta ljud bör man dra handbromsen ett par extra hack.
Detta var ett känt konstruktionsproblem på BMW och inget att göra något åt. Anledningen till att jag inte hört det tidigare var att backarna slits och att det kommer att bli så efter ett tag även om de justeras på varje service. Jag sa till Rolf att detta godtar jag även om jag tycker det är lite dåligt att det ska vara så!

I vilket fall som helst så skildes Rolf och jag som goda vänner!

Mvh
Anders

Anders,

Vad bra att man fick höra historiens upplösning också :)

Jag ska väl tillägga att jag fortfarande har idel goda erfarenheter av SAMTLIGA anställda på Förenade Bil i Fosie som jag varit i kontakt med! Reservdelsavdelningen verkar ha bättrat på servicenivån också, tycker jag.

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.