|
|
|
|---|---|
|
Jag hade inbrott i bilen, dom förstörde tändningslåset. Men den går att starta med nyckel, alltså de går att vrida runt nyckeln å alla lägen är ok... men nyckeln stannar ju inte i själva låset eftersom de inte finns nått som håller emot.. så ja kan starta den å sedan ta ut nyckeln å lägga den nån ananstans... nu undrar jag om de finns risk för att rattlåset hakar i när man kör? för det är ju inte menat att man ska kunna ta ur nyckeln hursomhellst efter bilen startats... hoppas ni förstår vad jag menar.. Tacksam för svar | |
|
Har de "knäckt" rattlåset eller är det "intakt",dvs funkar rattlåset fortfarande?????Kan bli en hemsk upplevelse om rattlåset går i under körning...Har läst i en annan tråd om en kille som hade knäckt rattlås i sin bil o där skrev någon att det fanns en liten risk med att spärren kunde gå i om den inte var "ordentligt o rejält knäckt"...Kör själv omkring med knäckt rattlås på min vinterbil men den har ju varit så så länge jag ägt den,ibland så tänker man ju på vad som KAN hända om nu låset hakar i av någon anledning... Mitt tips:Kontrollera på något sätt skicket på rattlåset,om det är knäckt så se då till att antingen byta eller säkerställa att de ej kan haka i under färd... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
Gold |
Det stämmer att att rattlåset kan gå i om dom knäckt detta, men det provar du ju simpelt genom att ta ur nyckeln och vrida runt ratten tills den låser sig, som vanligt med andra ord. Om det inet gör det så skulle jag vara lite nervös över att köra med det. Tror dock inte att själva rattlåset kan gå i så länge du har cylindern på tändningsläget, dvs det läge den står på när du kör. ///M arcus |
| Rattlåset går i om ja vrider på ratten ja.... körde den ju hem efter inbrottet å inget hände då... men de e just de att man hört att den kan hoppa i under färd om de vill sig illa... å de vore ju mindre kul som sagt... men tack för svaren iaf :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.