AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
557

ACn kyler i i 328 CI

Kan någon tipsa varför acn inte kyler så kallt i e46 CI 00 ? Värmen fungerar bra.
Fungerar kompressorn (surrar igång när "snöflingan" aktiveras)?

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Motfråga?
Menar du att den kyler dåligt när du sätter på kallast (16´) och full fläkt eller att den är seg på att få till rätt inställd temperatur.
Har du ställt inte spjällen på kall luft ?
Du menar om fläkten ökar eller om jag hör något ljud ?

mvh

P
Hej Anders !

Den kyler dåligt eller rättarer sagt inget.

mvh

P
Kanske samma problem som jag har. Man hör ljud men det kommer ingen kall luft. Jag skall kolla upp det imorgon, kan skriva och berätta vad det var. Har lite svårt att tänka mig att "kylvätskan" tagit slut i och med att jag i princip aldrig använder ACn, men jag har också hört att ACn kan sluta fungera ifall den inte används med jämna mellanrum.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om du nästan aldrig använder AC:n ökar läckaget av gasen i systemet!
Kompressoraxelns grafittätning torkar ut om den inte används ibland, därför är det bra att dra igång AC:n med jämna mellanrum även under vintern!

När gastrycket är för lågt kommer kompressorn inte att starta då det finns en tryckvakt i en så modern bil.
Men även en fullt frisk AC-anläggning läcker någon eller några procent av gasen, så i bästa fall är det bara en gasfyllning som behövs. Om det är så, kan en bilackrediterad ac-verkstad säga!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Tack för era svar. Jag har alltid på acknppen enligt tips från bmw. Skall man inte det ?

/ P
Nu fick jag besked om min bil, fattades 6dl kylämne. Inget desto värre alltså :)
Ok det låter bra , Vad kostar det tror du ? Jag skall in i eftermiddag och kolla upp den.

/ P
De fyllde på 600 gram, inte 6dl :) Det kostade motsvarande 1500 kronor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.