AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
793

Dörrsidor E39

Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
hej, jag har fått en liten grund buckla på förardörren, inget veck, ser ut som om man skulle kunna trycka ut den själv. Frågan är
bara hur man demonterar dörrsidorna på E39, mest med tanke
på att det är airbags i sidorna också. Nån av er har säkert gjort detta och kanske kan sprida lite ljus.

/Johan
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Det är enkelt.

Om du öppnar dörren så i själva grejen till luftutblåset sitter det en skruv. Skruva ut den. Sen så har du en i handtaget till dörröppningen. Sitter en täckbricka för. Bara att pilla bort.
Sen så har du en lampa i nederkant på dörren, bara att pilla ut och koppla bort. Eftersom jag lyckades både med att paja fönsterhiss panelen och få airbaglampan att lysa så rekommenderar jag dig att ta det väldigt försiktigt. Resten av dörrsidan sitter på clips så du får bända lite försiktigt i dörrsidan för att få den lös. När du fått lös dörrsidan så kan du sträcka in handen bakifrån och trycka ut elhiss panelerna så slipper du göra sönder dessa. Annars så kan du bara sätta en pytteliten skruvmejseln i sidan på panelen och bända försiktigt, om du vågar. Jag fick lära mig att förardörrens elhisspanel kostar 2000kr på BMW.

Airbagen sitter i själva dörren och inte i dörrsidan.

Schnelle fart, Härliche fart.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Länk

Där står det på engelska hur man monterar ner dörrsidan, samt att det finns bilder att glutta på.

Schnelle fart, Härliche fart.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.