|
|
|
|---|---|
ormen |
Nåt att koppla till billarmet? Någon som har testat de? Vilken ska man välja i så fall? Länk Länk Våga vägra bilverkstaden!!! G.D.S!!! |
|
Jag håller på att bygga en egen modell med hjälp av en gammal mobiltelefon =) Så att den ringer upp valfritt nummer när bilen larmar. Kanske blir klar i helgen om jag har tid att sitta med det. Återkommer med byggbeskrivningar. |
|
|
Det samma gäller mig... En polare till mig håller på för fullt att tillverka gsm larm. Ska koppla in det snarast. Till en början kommer detta ringa upp det senaste slagna nummret, men senare ska den kunna skicka sms. kan också återkomma med vidare information. |
|
ormen |
ok, så den med SMS är att föredra? Våga vägra bilverkstaden!!! G.D.S!!! |
|
jhonny B och spave låter mycket intressant , återkom gärna med info !! ///MVH TONY |
|
|
Hur gick det med dessa moduler?.. Mvh // Martin |
|
|
Själv har jag monterat ett Carguard T70c larm med både GSM/GPS. Det skickar ett "status report" till tre förutvalda mobil nr. Kostade lite men det tycker jag att det är värt. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Är också nyfiken på hur de egentillverkade GSM-modulerna blev. Byggbeskrivningar välkomnas. FP |
|
|
Ok, såg den gamla tråden nu, jag köpte aldrig nån då, men kommer troligtvis att göra det till E30:n. Återkommer. Den nya kärleken: Länk |
|
| Var hos larmkillen idag, garantiåtgärd, diskuterade om just de GSM+mobil modulerna, de funkar säger han. | |
|
Jag jobbar inte med billarm, men använder en lknande GSM-sändare för vanliga butikslarm, dom har gått ner rätt bra i pris på sista tiden. BMW CS #5206 |
|
Amethyst |
Hade på förra bilen en gammal nokia där jag helt enkelt tog bort "ring" knappen, lödade en kabel på kontakterna under och kopplade ett relä från strömmen till sirenen. Funkade bra! BOOM BOOM BASS Länk |
|
Där ser man, Amethyst, vilken Nokia var det? jag har 8210 o 2100 liggandes... Den nya kärleken: Länk |
|
|
Har en GSM-modul till Cargard T70C att sälja om någon är intresserad! //Jocke |
|
|
Amethyst: vill du beskriva lite utförligare? en skiss vore kanon! Den nya kärleken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.