AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.185

Lazzes gamla bil till salu igen!?

Sida 1 av 2
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Länk

Det var lite dyrare än vad han köpte den för dock!

En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt!
Mugge:

Om jag inte minns fel så var det andra fälgar på Lazzes 740 än vad som visas i annonsen som du länkar till.
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Starre, Lazze böt väl till sådanna fälgar??

Min: Länk

/Erik

///Tänk först, meka sen...
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jo det är det visserligen... han hade stora kryssekerfälgar om jag inte minns fel.. men jag tror att det är samma bil ändå... den stylingen samt avsaknaden av skinnklädsel är inte så vanlig...

kolla på galleriet Länk
och i annonsen
Länk

det är samma bil... samma bmwpower skylthållare och mobilantenn....

Japp, det är min "gamla" som är till salu.
Mkt överraskande faktiskt!
Bjarne som var så nöjd och glad åt den.....oväntat.

/Lazze
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Han kanske bara var ute efter att tjäna en slant på den... :-(

hmmm finns ju nära mig :D typ 4 mil ifrån om jag inte anar fel

316i - När du inte har råd med annat ;)
Be
134
Bepp
750i -89
325 cab -88 Tic
Jag känner den killen ,kan ju fråga varför han ska sälja..

Hellre dö än fega!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Det ser ut som han tänkte tjäna en slant (inget fel i det).

Blev själv lite sugen på den bilen då Lazze skulle sälja sin fina bil, men då handlade det om lite andra pengar.
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Ruggigt tjusig är den! Synd att man inte handlade den när den var billig.... Då hade den i alla fall hamnat i goda händer :-)
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
e38 plysch... Går bort alla gånger. Spelar ingen roll hur snygg bilen är i det läget. JMHO.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
jag tycker att bilen är värd 110 000 kr men det faktum att man vet att den gick för 69 000 kr om jag inte minns fel gör att man (i varje fall jag) känner sig lurad om man skulle köpa bilen till det priset....

Den gick för 89. Bjarne har fixat till lite mer med bilen...

Griseknoen: 10-15 papp så är det skinn i den...svårare är det inte.

/Lazze
Länk
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
"Griseknoen: 10-15 papp så är det skinn i den...svårare är det inte."

Har sett två efterinstallationer av skinn och ingen av dom var något jag skulle acceptera...
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Griseknoen: Hur svårt är det att sätta in en inredning från en annan bil? Har du sett omklädda säten eller?
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
"Hur svårt är det att sätta in en inredning från en annan bil? "
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
"Hur svårt är det att sätta in en inredning från en annan bil? "

Ingen aning. Har inte gjort det själv ngn gång. Har du?

"Har du sett omklädda säten eller?"

Jepp. i ett av fallen jag talar om. Dock var ingen av dem var bra. Kan ju vara så att de jag sett varit klantiga monteringar, men ändå. Den ena var skinn ovanpå originalstolarna vilket INTE var ngn hit... Om jag kommer ihåg rätt, så var det original baksäte, dörrsidor, men något annat överdrag på själva stolarna. Kan dock inte svära på det. Har för mig att han sa att det faktiskt var BMW original, även om det var en modell för eftermontering över tygklädsel (finns det verkligen?) Den andra var en mer fullständig eftermontering med beg. framstolar från en annan bil, etc. men inte heller den var helt 100. sidoairbagslädret på höger fram hade släppt (antar att detta är limmat mot dörrsidan eller?) och på ett par ställen var det vita prickar (vet inte hur jag annars skall förklara synintrycket) i skarvar, exvis mot träpanelen på dörrarna.

Lazze,

Du säger att det kostar endast "10-15 papp så är det skinn i den". Vad avser du då? Hitta en beg. inredning och göra jobbet själv eller?

Man måste byta hela dörrsidan för att få läder där, går ej att "eftermontera" så att det såg knäppt ut var inte så konstigt i det fallet iaf.

Ny bild 16april-
Länk
Det finns stolar och säten bl.a på skroten att köpa...
Hade komplett skinninredning på gång för 6.500:- (elstolar) svart skinn i bra skick. Den affären blev dock inte av pga tidsbrist för min del.
Själva monteringen är ingen större affär.
Normalt ligger en komplett skinninredning på ca: 10.000:-

F.Ö så trivdes jag alldeles utmärkt med den fräscha svarta plyschen som finns i den bilen.

/Lazze
Länk
Tillägg: Skinn i dörrsidorna kan man leva utan.

/Lazze
Länk
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Ok, så det handlade ändå om begagnat och fixa rubbet själv. Förstår att det är rätt enkelt att montera stolar (ifall de inte är elstyrda vill säga), men dörrsidorna är nog inte lika enkla och för oss som inte gärna snickrar alltför avancerat på ögonstenen och som föredrar skinn så blir det nog ändå så att plysch-vagnarna åker bort som potentiella objekt.

"Tillägg: Skinn i dörrsidorna kan man leva utan."

Inte jag. Särskilt inte om jag har skinn på stolarna. Hela poängen är ju att få det att se ut som om det varit skinn på bilen hela tiden. Är det bara känslan man är ute efter kan man ju lika gärna slakta en skinnsoffa från blocket och bara lägga ut delarna över stolarna..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.