|
|
|
|---|---|
|
Tjena har en BMW orginal bandare från 91 Problemet är att när jag står stilla fungerar volymen som den ska men så fort bilen börjar rulla blir volymen fruktansvärd hög och går ej att sänka och så fort bilen står stilla igen så sänks fungerar volymen normalt Någon som vet vad det kan vara Mvh Hectorpain | |
| Jag har inte det på min stereo(tror jag) men jag har hört att det e en inställning på bandaren som man kan göra. Den höjs auto ju snabbare man kör. Så kolla instruktionsboken för stereon.. | |
|
Jontemann jag har tyvärr ej någon instruktionsbok någon som vet?? |
|
|
Tjena.. Det där är ganska vanligt. Det finns 2 saker som kan ha hänt. 1. Hastighetspuslen som kommer eller ska komma i ISO kablaget bakom stereon är inte korrekt. Det kommer fel hastighetspulser. 2. Den del i stereon som tar emot hastighetspulsen och ska kontrollera volymen därefter har pajjat, därför det blir som det blir.. Lösningen är att felsöka huruvida det kommer rätt hastighets puls eller inte. Då måste man mäta sig fram och för att veta exakt vad du ska mäta efter bör du kontaka BMW sverige och få information om vad som ska finnas i kabeln till just din bilmodell.. Visar det sig att hastighetspulsen är korrekt är det bara att lämna in stereon på rep.. Det billigaste och enklaste sättet att laga detta är dock att riva fram stereon. Bakom den sitter ISO kablaget. Där finns en kabel som är Svart och Vit randig. Klipp av den, issolera ändarna och skruva tillbaka stereon. Nu kommer stereon inte att varken höja eller sänka av sig själv något mer. Om du någon gång kommer att eftermontera en Navigation är det dock nödvändigt att ha hastighetspuls och du måste då kolla upp felet, men om du inte planerar det så är det vara att köra.. |
|
| Ska prova det, tack för tipset Lardh | |
|
Hastighetssignalen används till en del annat också i bilarna, vid felaktig signal skulle det märkas på flera saker tror jag. Mera troligt att nånting i stereon insjuknat. Prova att göra stereon helt strömlös en stund och se om felet resetar sig. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.