|
|
|
|---|---|
Stig H |
Tot 5 ägare och sedan 5 år i senaste ägarens ägo. Mycket fin och välvårdad man kan knappt förstå att den är 12 år gammal. 12000 mil, full s-bok, svart met, lilla m....... snygga sommarfälgar och vinterdäck. Han vill ha 39´ vilket jag anser är på tok för mycket. De flesta liknande bilar verkar dock ha ett utpris mellan 26-40. Denna bil är dock i väldigt bra skick och det är den jag vill ha men till vilket pris. 32´har jag bjudit men det verkade inte fastna! |
|
Stig H: Mitt tips är att vänta...förr eller senare kommer han att inse att det blir svårt att sälja den för 39'. Men detta beror förstås på hur bråttom han har att sälja. Tycker själv att 30-35 verkar lagom. |
|
Stig H |
Tack för ditt svar Stoffe, nu vågade jag inte vänta och slog till på 37´, jag är nog en dålig förhandlare. Jag måste dock säga att jag inte är helt missnöjd med affären. Bilen är trots allt mycket fin och den fick knappt några anmärkningar på m-testet. Kanske gav jag för mycket men jag vågade inte vänta, tänk om den försvunnit! Jag hade nog inte pallat att vänta på en lika fin bil. Nöjd trots det höga priset |
|
Stig på Stig H! Grattis till bilen! Jag har själv en sån bil som jag är mycket nöjd med. Min känns fräsch efter 19.000 mil. Mr C |
|
Stig H |
enligt m-testet var det en del anmärkningar. 1.vevhusventilations slangar defekta. 2.rostangrepp på bränslerör (ingen panik men bör åtgärdas förr eller senare) 3. rostskada på bromsrör bakre och vänster fram. 4. mycket lite rost i allmänhet men det fanns lite under dörrarna (kupé!) 5. differential/slutväxel mindre missljud (besiktningsmannen sade att det är bara och köra tills det låter ordentligt) jag frågade om han kunde ge bilen ett omdöme mellan 1-10 och han sade en 7 eller 8. Mr C: Har du några tips till en nybliven ägare till en 318is? Tacksam för svar. Har funderat på sportluftfilter främst för att den ska vara piggare på låga varv (kanske lite mysigare ljud också!) Annars vill jag behålla bilen orginal. En härlig tanke är dock att få fatt på en komplett skinninredning. |
| Låter somen sund tanke att hålla din fina bil original. Numera rullar det tretton E30 på dussinet som är sönderstylade. | |
|
Jag har faktiskt inte gjort något med min, den är orginal. Däremot kan jag tipsa om att byta glykolen vid varje service. Blandning ca 50/50. Det är någon packning i motorns framkant som är känslig och som brukar ge upp förr eller senare. Kostar ca 6.000.- att byta. Har du sportstolar och 15 tummare? Det saknar jag på min. Mr C |
|
Stig H |
Mr C : Motorn var lite oljig i höger underkant. jag hoppas att det inte är den packningen som du syftade på som är dålig. Jag har inga sportstolar men är intresserad att fixa skinninredning. Snygga 15 tums bmw original 5 spoke. Är det lönt med sportluftfilter? |
| Grattis till bilen! Hade själv en likadan för ett par år sen, var mycket nöjd med den. Som snålast fick jag den att dra 0,63l milen. Tyvärr blev den stulen och hittades aldrig. | |
|
Att packningen har pajat vet du när vattnet rinner ut, så det är nog lugnt för din del. Mr C |
|
|
Den packningen borde vara bytt, även vid 12.000 mil. Det var ett fel val av material från fabriken. De allra flesta fick den bytt vid ca 9.000 mil ungefär. Det var bara original packningen det var problem med, de bytte senare material. Förrutom det så tycker jag M42:an verkar ganska problem fri. Jag menar, det är ju inte så att du behöver byta fördelarlock heller:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.