AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.126

Nån som prövat StealthOne?

Sida 1 av 2
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Hittade detta, och det verkar ju perfekt! Inte dyrt heller..
Länk

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Den verkar väldigt intressant rent tekniskt med inkoppling i I- respektive K-bussen och i takt med att vi får allt fler hastighetskameror så kommer det säkert att finnas en databas även för Skandinavien. Sen har vi ju även Origin B2, Morpheous RoadPilot, m fl.

/RS2

Kan någon vänlig själ förklara vad den gör/tack

och hur den ska funka mot hastighets övervakning etc
StealthOne kopplas till Valentine One som är en radarvarnare (för fasta hastighets kameror och mobila fart kontroller) som ger meddelande i instrument klustret och på BMW stereon eller navigatorn beroende på bilmodel. Jag är mest imponerad över inkopplingen på bilens elektronik (I- repektive K-bussen) och hur man kan justera ljud mm via knapparna i ratten.

Dock så tror jag att Origin B2 och Morpheous RoadPilot är mer intressanta för Sverige eftersom de bygger på en databas över vad alla hastighets kameror finns någonstans tillsammans med GPS teknologi.

Någon som kan i detalj hur våra kamera skåp för hastighets övervakning fungerar? Visst bygger de på någon typ av radar eller?

/RS2

RS2:

Kan man enkelt säga att detta är em lyxigare variant på photoblocker:))

Origin B2 och Morpheous roadpilot vad ligger dom på och har du erfarenhet av dessa?

Starre,

Typ kanske, tror dock det ena fungerar lite bättre... :-) Som jag sa så är jag imponerad över integreringen i bilens vanliga system. Dock fungerar det inte om man redan har Bluetooth förberedelse, BMW Assist, etc.

Finns ingen Skandinavisk databas ännu över alla kameraskåp så Origin B2 och RoadPilot fungerar inte här. Dock används de mycket i England.

/RS2
Några bra länkar till Origin B2 och RoadPilot för de som vill läsa mer.

/RS2

Länk
Länk
Länk
RS2:

De som du länkade blir inte intregerad i bilen vill liksom inte ha något löst liggande, utan vill att de ska inte ska synas.

Så moa StealthOne funkar i Sverige????
Starre,

Visst fungerar Stealth One i Sverige men du måste också ha en Valentine One radar och laserrvarnare men denna har man ingen större nytta av i Sverige då de laser pistoler som polisen använder kräver en laser störare typ Target LCR100 eller Blinder M20 Xtreme. Och jag tror också att kamera skåpen vi har här använder någon speciell teknologi så att en vanlig radar varnare inte fungerar därav behovet av dessa GPS baserade varnare som innehåller en databas över exakt placering av kamera skåpen. Men en sedan enhet skulle också kunna kopplas via en variant av Stealth One till bilens vanliga instrument display eller radio och navigator.

/RS2

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
RS2; Exakt! Men detta borde ju bli mer utbrett och då är en sån modul perfekt tycker jag. All infor rätt på navin tex:-)
Längtar redan!

Mvh
Hosse

Länk
Hosse,

En liten affärsidé kanske... :-) Varför inte kontakta Jaric Design (Stealth One) och tipsa dem om behovet i Europa för GPS baserade enheter typ Origin B2, Geodesy, RoadPilot, m fl då de redan verkar ha all annan kunskap.

/RS2

Kom på en annan sak. Om man redan har en BMW navigator så kan man lägga in alla kameraskåp som POI (point of interest) i navigations databasen på CDn som t ex alla bensin mackar eller BMW återförsäljare. Undrar vad VDO och Navtech tycker om det?

/RS2
En vanlig radarvarnare fungerar väl fint med hastighetskamerorna vi har idag? Då skåpen för det mesta är inaktiva är det ju trist att ha dem i navigatorn, bättre att få varning när de är aktiva.
Nackdelen med den här lösningen är att Valentine One radar/laservarnaren är ganska fet och monteras under backspegeln, även om displayen är snyggt integrerad blir det inte så väldigt diskret.
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
RS2; Kanon! Kan ju alltid fråga iallafall om dom har några planer eller mer information om det?

martink; Ska tydligen gå fint att gömma allt i bilen.

Mvh
Hosse

Länk
RS2:

Då måsta man veta exakt var alla skåp står och sen få med alla uppdateringar, kan väl inte vara så enkelt att bara valsa in till Polis kontoret och be om en utskrift på alla skåp?

Läste i Dn att Polis i Sundsvall ska sätta in mobil kamera längs E4 i V-norrland och i Gävleborg
Starre,

I England där de idag har ca 4 000 fasta hastighets kameror så fungerar det så att man betalar för varje uppdatering av GPS enheten eller så har man ett abonnemang så att man själv kan uppdatera hur ofta man vill. Skulle inte förvåna mig om lägena i Sverige är offentliga uppgifter som går att köpa ifrån Lantmäteriverket (eller vad det nu heter idag).

/RS2
RS2:

Man kanske borde slå en signal till lantmäteriet nu när man är sjuk.
Jag tror till och med att vissa enheter som Origin B2 har en knapp för att spara nya lägen för kamera skåp och som sedan skickas vidare till Origin när man uppdaterar sin egen enhet så att de kan verifiera läget på dessa nya och uppdatera databasen. Kanske dags att kontakta även dem så att de börjar jobba med Skandinavien.

/RS2
in
438
inkognito
E34 535-92
enklast o köra utan skylt fram. då slipper man få bilen igenkänd. då kan ju farbror blå söka sina satans register o försöka hitta åt en.

/Stefan K
inkognito:

Man för inte köra utan skylt fram det blir böter av farbror polisen ca:600:-
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Men glöm inte att med detta "kittet" så får man en laser sensor 180 grader bak och fram på bilen. I kombination med allt som står på valenitneone.com.

Har redan bränt en 10.000 i fortkörningsböter, så detta borde betala sig fort.

Mvh
Hosse

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.