AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.103

Hur många har CDA BOX här?

Ja finns det några som kan dela med sig av erfarenheter????
be
10
bendix
330ci - 03
Jag har!!
Monterade i vintras, M3an svarar väl lite snabbare på gasen, annors har jag inte märkt nån nämndvärd förändring....
Behöver nog köra några mil till o riktigt känna på den, kanske montera i orginal luftburk igen för att riktigt märka skillnaden.
Man har ju inte riktigt stenkoll på hur bilen gick innan jag ställde av den förra året.
Ska dock tillägga att jag innan CDA montering körde på KN insatsfilter!!!

Hejsvejs
Matte
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jobbar på att bygga en egen skräddarsydd i kolfiber. Skall bara få tag i alla komponenter...
Det var tydligen väldigt ovanligt med CDA Box..
Har länge varit sugen på en. men flera andra grejer har prioriterats före som tex ny lack i år.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Jo
10
Jockeus
330 Ci 11/2001
Har en CDA-Box i en av mina bilar dock ingen BMW utan en Opel 2.0 16V. Körde denna på en rullande landsväg och där gav det en ökning från 167 hk till 174hk på driven och mer Nm under hela registret jämnfört med öppet kon-filter. Funderar även på att montera denna box i min 330 och se om man märker någon efektökning men har ej fått tid till det inu.
Visa användare
85
Jontesjögren
330 d M-paket 19"
M3 Cab-02 19"
Hallå!
jag har cda-boxen,men ända tills ikväll har jag tyckt att det inte gjort någon skillnad,varken effekt eller ljudmässigt.
Började som sagt var pilla med luft vägarna till själva boxen,då installationen var gjort så all luft kom genom grillen(sidan om)
Ändrade så att luften nu kommer både och,alltså genom orginalkanalen(samma som kyler bromsarna)+ genom grillen(lamphuset som jag har klippt sönder).Sedan tätade jag så ingen varm luft kommer in från motorrummet.
Oj vilken skillnad det blev,känns som en helt ny bil,grymt tryck genom hela registret.Sedan ljudet ,nästan lika häftigt som avgasljudet.
/JS

/JS
be
10
bendix
330ci - 03
Jontesjögren:

Jag har med problem med att hitta rätt väg fram till boxen.. kan du förklara närmare hur du gjort! Kanske ett vackert foto??

//Matte

Visa användare
85
Jontesjögren
330 d M-paket 19"
M3 Cab-02 19"
Bild är mailad till dig(men den är tagen innan ändringen)
Jag skar upp bak skalet på lamphuset och tillverkad en egen rör/kåpa som passade över både orginalluftröret men oxå till det smala insläppet vid sidan av grillen.Dessutom fick jag slipa ner änden på cda-röret mot insugsröret så att deet passade ihop utan att ha någon gummibälg imellan(annars blir det för trångt mot lamphuset)
Som sagt var OTROLIGT stor skillnad mot tidigare.
/JS

/JS
Kan du maila mig bild också är du snäll!! vill se hur du har löst det =)

Här är bilder på hur jag löst det =) Länk
z75@hotmail.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.