|
|
|
|---|---|
| Har inte tummen mitt i handen men tänkte att istället för att riva hela inredningen så kanske någon sitter på information ang hur man ska koppla in sin eftermarknadsstereo, om dett sitter ett original slutsteg i bilen och i så fall var... Tack på förhand! | |
| Det spelar faktiskt inte så stor roll att du har ett orginalsteg i bilen. Orginalstereon har ett kablage bakom sig. Det är standard och adaptrar till ISO finns att köpa överallt, kostar ca 130 spänn.. Kopplar du din nya stereo via det kablaget så kommer allt funka som tidigare. Ditt orginalsteg använder sig nämnligen av HÖGnivån ur den gamla stereon och kommer göra samma sak med den nya.. | |
|
lardh: Hold your horses! Om emhå har stora HiFi-paketet funkar det inte med ISO-adapter. Då krävs en speciell adapter. Emhå: har du diskanter vid backspeglarna? Om inte så har du inte HiFi-paketet då funkar vanlig ISO-adapter. |
|
| Sant... | |
| Oki... jag var lite otydlig sist. Problemet är att ngn listig typ har klippt kablarna och sen kopplat sig harmynt vid faderkontrollen vilket gör att vanligt sunt förnuft inte räcker till. Har diskanter uppe på instrumentbrädan och som sagt faderkontrollen men sen har jag inte kommit mkt längre. Om det finns ett originalsteg i bilen, var sitter det isf? Annars så hoppar jag över alltihop och drar nya fina kablar till hela systemet... | |
|
Du kan ju kolla på mektipset (scanner och lågnivå) och se om du känner igen kabelfärgerna på de avklippta trådarna. Alla finns kanske inte i din bilmodell men de flesta. Prova ut högtalarna med ett litet ficklampsbatteri, tror inte du har externt slusteg, i annat fall sitter det oftast i skuffen på vänster sida. FP |
|
|
Kopplingsschema för stora hifi-paketet: Länk Förstärkaren sitter bakom bagageklädseln på vänster sida. Du kan inte bara dra nya kablar till befintliga högtalare, då delningsfiltret sitter i förstärkaren. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tackar allra ödmjukast för svaren! kopplingsschemat var ju grymt bra... Tyvärr så tror jag att förre ägaren har gått lös lite väl mkt med strömtjuvar och abiko-kabelskor för att man ska kunna få ngn rätsida på problemet. Externt slutsteg hade jag iaf inte... Nu ska det dras helt nytt hela vägen, inget ont om bmw:s el men efter 16 år och lika många ägare med varsin avbitare så funkar grejerna sådär... Har precis jobbat mig igenom ljusbiten och alla sköra plastkontakter, så skam den som ger sig!!! Tack så jättemkt för alla svar och er tid! På återseende, Magnus. |
|
|
Hej ! Hm hm har också problem med stulen stereo i min 735. kablarna är bara avklipppta, har nu hittat slutsteget ( tror jag) bak i bagaget. jag har inget ljud alls i de främra högtalarna och undrar alltså hur tusan jag ska få dem till att låta ?? hur ska jag koppla om nu mot förmodan slusteget funkar........ MYCKET TACKSAM för hjälp Zalmon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.