|
|
|
|---|---|
|
Jag har nu bytit ut min originalbandare i min E34 mot en Blaupunkt RDM 128. Allting fungerar rent funktionsmässigt MEN inte ljudet. Det uppstår distorsion vid högre volym och det låter orent. Radiohandlaren var övertygad om att jag har ett inbyggt slutsteg varför han rekommenderade mig att montera in en adapter som "lurar" slutsteget i bilen så att det inte blir ljudlöst som det i många fall kan bli vid montering av icke original stereo, dvs stereons högtalarutgångar kopplas via en svart liten box och sedan vidare från boxen någonstans.. Vad ska jag börja med för åtgärd? Tacksam för lite rådgivning... PS. Har försökt hitta trådar i "sök inlägg" men utan resultat. DS | |
|
Börja med att konstatera om det verkligen sitter externt slutsteg i bilen, vanligen sitter det i skuffen, du får lyfta lite på klädsel osv. Om inte så kanske du helt enkelt tar ut max från stereon? Det kan ju vara nån missanpassning med den svarta boxen, och har du inget steg så skall högtalarna direktkopplas. Om det är en hög>lågnivåomvandlare så kan den definitivt inte sitta där vid direkt drift av högtalare. Stereon har säkert bryggade slutsteg och ger sisådär 15W ut med någorlunda låg dist per kanal, oavsett vad specen säger. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.